Netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Domm

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
76
Hallo,
Er is gisteren een nieuwe modem geïnstalleerd om de internetsnelheid op te trekken maar met mijn interne draadloze netwerkadapter (Realtec RTL8188CU) haal ik amper nog een snelheid van 0.15mbps wat ervoor toch 50mbps was.
Ik heb de adapter al opnieuw geïnstalleerd en wat gesleuteld aan de wifi-signalen op aanraden van de klantenservice van Medion maar niets van dit helpt.
Ik werk momenteel met een externe adapter als tussenoplossing.
Iemand een tip om mijn interne adapter terug in orde te brengen?
 
Hoi,
Geef wat meer info over je modem (merk/type) en de snelheid die je van je via het abo van je provider krijgt.
Heb je het nieuwe modem van je provider gekregen?
Als je een bepaalde snelheid van je provider krijgt via je abo kun je die niet opkrikken met een zelf aangeschafte modem/router.
Als de externe adapter wel goed werkt zou ik het zo laten. De interne adapters raken snel verouderd en worden zelden ge-update.
Laatste update RealTek Drivers 2011.
http://www.realtek.com.tw/downloads/searchView.aspx?keyword=RTL8188CU
 
Laatst bewerkt:
Mijn internetsnelheid op binnenkomende kabel is 200mbps, ik heb ondertussen een goed kanaal gevonden voor de interne adapter maar haal nog maar 30mbps, meer krijg ik er niet uit.. Ik veronderstel dan ook dat de adapter niet van al te beste kwaliteit is. Ik ga inderdaad verder werken met de externe, daar haal ik 90mbps.
 
Met draadloos (wifi) haal je nooit de snelheid die je met een een goede kabelaansluiting (minstens Cat 5e) krijgt. Dat is gewoon een feit.
90 Mbps is niet slecht voor een externe adapter, als je een gigabit adapter aanschaft krijg je wellicht nog meer. Proberen kun je altijd, als het niet werkt je geld terug vragen.
Wel even van te voren goede afspraken maken met de winkel.
 
Laatst bewerkt:
oei, je bericht iets te laat gelezen, was van hetzelfde idee om een nieuwe te kopen, die die er nu in zit is 10jaar oud, dus dacht vernieuwen voor hogere snelheid te halen maar het is er een van 300mbps.
Dat is dus te weinig? Kocht het bij bol, kan sowieso terugsturen indien geen beoogt resultaat.
 
er zijn uiteraard twee kanten aan de verbinding. Ik vermoed dat de zendende kant sowieso niet meer doet dan 300. Als je met je externe oplossing nu 90 haalt is dat waarschijnlijk ook een "300". Hogere snelheid kaart kan handig zijn voor de toekomst, maar tenzij kabelleveranciers ineens snellere routers uit gaan brengen verwacht ik niet dat die kant sneller gaat worden.

Je zegt dat je interne kaart 10 jaar oud is. Dan is het zeer waarschijnlijk nog een enkelkanaals G verbinding, dan is 30 Mb helemaal niet slecht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan