USB stick langzaam met USB verdeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
608
Ik las een USB stick uit (videofilm), dat ging maar met 700 kB/sec. Aangesloten via een usb verdeler, een usb kabel met aan de andere zijde een kastje met electronica en 4 usb poorten.
Als de stick direct in de usb poort zit, dan gaat het uitlezen met 6 MB/sec.

Moet er een externe voeding op het kastje om dit te versnellen?

Piet
 
Wat versta jij precies onder 'uitlezen' / wat wordt er door de computer met het bestand gedaan terwijl dit wordt uitgelezen?
 
:confused: Aangesloten op wat ? PC of DVD-Player of TV ?
En hoezo via verdeler ? heb jij niet gewoon eigen USB poort op een van die apparaten ?
Met uitlezen bedoel je ..... afspelen ?? of kopiëren en/ of verplaatsen ?

:( gast0225 ...dat was stereoo ...... sorry jonge :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een laptop met 3 usb poorten, terwijl ik 2 ext hdd`s heb (eentje met dubbele usb aansluiting) die hdd is 500 GB. Verder nog wat spul, wat in de usb moet (stick, draadloos keyboard).
leiptop is dual core met nieuwe hdd van 500 gb, sata 600.
Alle usb is usb 2.0.
Ik was een bestand van 600 MB van de hdd naar een stick van 16 GB aan het verplaatsen. Dat ging nogal langzaam.
het kastje is een usb hub of extender , 1 usb stekker aan 1 zijde, andere kant een merkloos doorzichtig blauw kastje van 3 cm. met 4 usb poorten en een printje.
 
:confused: Daar kan je helaas ook niet veel anders doen ( versnellen ofzo ), je moet dus op USB stick iets van 600 MB via Laptop en kabels en verdeler vanaf weer een HDisck verplaatsen ...

Zo blijkt dat je 2x lezen en 1x schrijven moet doen, alles dat via verdeler en verschillenden kabels etc.. ...
 
@bmwpiet : Dat was waar ik naar op zoek was ja, de actie die je beschrijft (verplaatsen)
Ik denk niet dat er langzaam wordt gelezen, maar dat er langzaam wordt geschreven.

USB sticks zijn er in honderdduzend soorten v.w.b. lees en schrijfcapaciteit (snelheid). Wat zijn het exacte merk en typenummer van die stick?
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat de ext. HDD 2 usb-aansluitingen heeft, zegt ook iets. Waarschijnlijk moet je deze beide aansluiten om die schijf te kunnen gebruiken.
Ik krijg uit het hele verhaal het vermoeden dat de laptop aan het max. vermogen zit wat deze op de usb-poorten kan leveren.
Een hub met eigen stroomvoorziening zou iets uit kunnen maken maar de lees / schrijfsnelheid van de gebruikte usbstick net zo zoals gast0225 al opmerkt :thumb:
 
Indien er een voeding aan de HUB kan dan zal die er ongetwijfeld bijgeleverd zijn, al geprobeerd dan?
 
Indien er een voeding aan de HUB kan dan zal die er ongetwijfeld bijgeleverd zijn, al geprobeerd dan?
Nee, zat geen voeding bij, is een tweedehandsje van een bekende op een veiling.
Heb er nog om gevraagd, maar was niet nodig, zeiden ze. Waarom zit er dan een voedingsingang op, dacht ik bij mezelf.
Piet
 
Het feit dat de ext. HDD 2 usb-aansluitingen heeft, zegt ook iets. Waarschijnlijk moet je deze beide aansluiten om die schijf te kunnen gebruiken.
Ik krijg uit het hele verhaal het vermoeden dat de laptop aan het max. vermogen zit wat deze op de usb-poorten kan leveren.
Een hub met eigen stroomvoorziening zou iets uit kunnen maken maar de lees / schrijfsnelheid van de gebruikte usbstick net zo zoals gast0225 al opmerkt :thumb:

Die HDD doe ik bewust met de twee stekkers in de laptop usb. Dat gaat wel goed.
De stick is van de Aldi, 32 GB, high speed, usb 2.0 van 11,95. Gebruik ik ook als proef in mijn nieuwe Blu ray speler. Capaciteit stick is nu voldoende voor een aantal geconverteerde VHS films.
Piet
 
Die 2 stekkers zitten er meestal niet voor niks aan, waarschijnlijk heeft deze schijf dusdanig veel stroom nodig dat 1 usb-aansluiting niet volstaat om de schijf goed te laten functioneren.
Ik zou toch even kijken of het merk / model van die usb-hub te achterhalen is en er de juiste adapter op aansluiten, baat het niet, dan schaadt het niet, al was het maar om het usb-circuit van je laptop te ontlasten.:thumb:
Heb er zelf ook 1 in gebruik, werkt al jaren probleemloos met alles wat ik er op aansluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan