Remote deskcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tress

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Berichten
161
Er zijn bedrijfjes die PC-problemen oplossen en daarbij remote deskcontrole willen inschakelen. Mijn vraag: Indien dit wordt ingeschakeld dan komen "derden" in mijn PC . Kan zo iemand dan bij mijn wachtwoorden komen? Met andere woorden is dit vertrouwd???
Vrgrt
Tress
 
Laatst bewerkt:
Ja... zou kunnen, zker als je wilt dat ze iets uitvoeren voor jou wat jij niet kunt. Tenzij je erbij blijft zitten en meekijkt wat er gebeurt.
Om een (of meerdere) ww tevoorschijn te halen moet je wel tools installeren en bij Google Chrome moet je het lokale ww invullen en dat hebben ze niet.

Anders kies je ervoor om ze op een ander (nieuw!) account vd pc te laten werken.... daar zitten nl niet jouw ww... Maak van dat account wel een admin account zodat je geen ww hoeft af te geven.. Je zou ze eventueel zelf nog in kunnen tikken.
Dat andere account scheelt zeker een stuk.

Welk bedrijf denk je aan?
 
Hangt helemaal van het beheerprogramma af.

Bij Kaseya, bijv., is het normaal dat de instelling is dat er eerst toestemming moet worden gevraagd aan de gebruiker die op dat moment achter de computer zit om beheer over te nemen. Je kunt dan precies volgen wat er gebeurt en (indien nodig) ingrijpen op de acties of de verbinding van de technieker afkappen.
Verder is het bij Kaseya mogelijk voor jou om remote control uit te zetten en pas (even) aan te zetten op het moment dat je support nodig hebt en zelf achter de computer zit. Dit is relevant omdat (niet gebruikelijk, maar technisch kan het) Kaseya ook zo is in te stellen dat er geen toestemming nodig is.

Bij Teamviewer verbindingen is het ook zo dat je toestemming moet geven (bij de commerciële versie) danwel de verbindingscodes eerst moet doorgeven (bij de "gratis" versie) en je ook dan de mogelijkheid hebt om de verbinding zelf te verbreken etc.

Bij andere pakketten kan het (zie eerste paragraaf) anders geregeld zijn, dus als je je beperkt tot bovenstaande dan is er geen probleem.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Meestal valt er weinig te helpen .. als je de pc niet eens mag overnemen.... Hoe vertelt dnties prima.
Ik zou er iig bij blijven zitten.... en ik zou iig niet elk bedrijf of elk persoon laten doen...
Je hoort wel van die mensen die zich aanbieden en zich uitgeven voor Microsoft en vervolgens zaken doen die niet door de beugel kunnen.

Als je het wilt... meld wie je laat kijken, misschien zijn er helpers die je er een positief of negatief advies over geven.
Zonder kennis van zaken zomaar iemand op je pc toelaten... niet doen..
En ik zou dus een nieuw account aanmaken, zoals al voorgesteld is..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan