Draadloze adapter lampjes verleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxy90

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
160
Ik wil graag dat mijn up- en down lampjes van mijn draadloze netwerkadapter verleggen naar de voorkant van mijn pc. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Ik denk dat ik het beste nieuwe LED-lampjes kan gaan kopen? Moet dat deze zijn? Momenteel zitten deze twee lampjes in een plastic behuizing (zie foto).
Welke waardes moeten deze lampjes hebben? Natuurlijk moet ze niet al te fel zijn.

Hoe kan ik deze lampje vast maken aan de voorkant van mijn kast?

Momenteel ziet het er zo uit:



Bovenkant adapter:



Soldeerverbinding twee lampjes:



Console front side:

http://www.imgdumper.nl/uploads9/56b7ce6397a45/56b7ce637e74b-IMG_20160203_191702.jpg

Verder zoek ik nog iets van een fan controller voor op de kast. Ik zoek een informatie als temperatuur en voltwaardes of iets in die richting!

Alvast bedankt!
 
Je hebt daarvoor nodig:
2 LED's ( naar keuze 3 of 5 mm doorsnede ), 2 LED-houders en een stukje 3 aderig kabel.
De Anodes van de LED's krijgen het + signaal canaf de printplaat, de 2 Kathodes kun je aan elkaar verbinden voor het - (massa)-signaal.
Je kunt, om de lichtopbrengst te temperen, een voorschakel-weerstand in de + draad opnemen voor elke LED.
Elke electronica-winkel kan je hier aan helpen en vertellen welke weerstand je nodig hebt..
 
Bedankt voor je antwoord! Heb ik het zo zo goed?



De voorschakel-weerstand zit in het zwart draadje. In paint kun je plaatjes lastig bewerken. ;)


En wat is het + signaal en - signaal op de printplaat? :)

Ik kwam dit plaatje tegen en deze.

Natuurlijk zijn de twee lampjes anders en moeten ze een eigen soldeerpunt hebben? Een lampje is voor de download en de andere voor de upload
 
Laatst bewerkt:
gewoon aansluiten ... als deze het niet doet moet je ze omdraaien ..
 
Hier wordt het haarfijn uitgelegd.
Plus en min op de printplaat kun je eenvoudig vinden met een universeel-meter, deze leen je even ergens en anders zijn ze voor weinig te koop bij Aldi, Lidl of Action...
 
Okido! Maar de voorschakel-weerstand heb ik wel correct geplaatst? En als het lampje niet doet gewoon omdraaien? Mijn netwerkkaart heeft hier geen kick op?
 
Als de huidige LED's de juiste lichtsterkte geven hoef je geen weerstand te gebruiken, gewoon de aansluitingen van de printplaat verlengen.
De plaats van de voorschakelweerstand maakt in feite niet uit, zolang hij maar in dezelfde stroomkring zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan