• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oplossing voor gescheiden Datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingowner

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
58
Goedendag,

Ik zat beetje in de met formule maar wil het nu iets anders maar weet niet hoe ik dat nu moet scheiden tussen
Maanden en jaartalen zodat ik kan kiezen van Maand bijvoorbeeld januari en dan jaar 2015 zodat ik van die periode de uitgaven en inkomsten kan zien.

Gaat om deze formule
=SOMPRODUCT((MAAND(tblUitgaven[Datum])=MAAND($E$1))*(JAAR(tblUitgaven[Datum])=JAAR($E$1))*(tblUitgaven[Subcategorie]=$H6)*(tblUitgaven[Uitgaven]))

in combinatie met cel E1 gegevensvalidatie.

Zie bestand

Groet,
 

Bijlagen

  • Financieel overzicht V.FEB2016 HELPMIJ.xlsm
    79,5 KB · Weergaven: 34
Dat werkt toch correct.
Wat loopt er fout volgens u?
 
Hij werkt inderdaad daar ben ik heel blij mee bedankt nog alleen wou graag die gegevensvalidatie erin hebben per maand en jaartal dus dat ik kan de maand kan kiezen en het jaartal


in aparte cel bijvoorbeeld Januari gewoon ook volgens tekst en bijvoorbeeld 2015 in andere cel dat die daarvan de uitgaven laat zien.

Groet,
 
En welke meerwaarde zou dat moeten hebben, ik zie daar geen enkele plus,
enkel een hoop formuleaanpassingen om het zelfde resultaat te bereiken.
 
Dat de tabel in toekomst oneindig lang word en dat ik het jaartal een jaar lang kan laten staan op bijvoorbeeld 2016 en alleen de maanden te wisselen.

Groet,
 

Bijlagen

  • Gegevensvalidatie.jpg
    Gegevensvalidatie.jpg
    15,6 KB · Weergaven: 37
  • Tabbelen.png
    Tabbelen.png
    12,8 KB · Weergaven: 26
Ik vind het een erg onhandige manier van databaseje bouwen. Ik zou het in één tabel gooien en met een draaitabel i.c.m. slicers kun je dan exact filteren wat je wilt. Zo maar een voorbeeldje...
 

Bijlagen

  • Financieel overzicht V.FEB2016 HELPMIJ.xlsx
    88,8 KB · Weergaven: 35
Een draaitabel is inderdaad handiger, maar is niet echt wat ik wil :(
Alles is goed alleen ik wou graag de maanden en jaren splitsen, maar dat is nog lastiger dan ik had gedacht.

Maar ik waardeer het mee denken wel heel erg.

Groet,
 
De overzichtjes die je zelf hebt gemaakt kun je perfect met een aantal draaitabellen maken. En filteren met slicers werkt ook perfect. Ik heb slechts een simpel voorbeeldje willen laten zien. Zeker als je heel veel data gaat verstouwen is een logische opzet te prefereren boven een visuele. Zeker als je dat visuele echt wel kunt maken...
 
Omdat je blijft aandringen heb ik het maar voor u gedaan. :)
 

Bijlagen

  • Financieel overzicht V.FEB2016(cobbe).xlsx
    80,6 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan