HP ENVY 5530 na wind 10 instal - geen doc in wachtrij

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Berichten
632
hallo onlangs windows 10 op pc geinstalleerd,
een copie maken van een bestand document wat ik op de "plaat"leg print hij wel uit.
Maar als ik nu een brief type en wil deze printen zegt de printer - geen documenten in de wachtrij.
En print dus niets uit.

heb alle software al eens er af gehaald - pc opnieuw opgestart. via HP site de software weer opnieuw geïnstalleerd en
alle evt nodige updates gedaan.
probleem blijft echter, weet nu dus niet wat ik nog kan doen.
 
Jij hebt de update van 6 december geïnstalleerd? (deze)
Eén van de wijzigingen in dit softwarepakket is de verbeterde ondersteuning onder Windows 10.
 
Nu kan ik WEL printen van een document welke in mijn mailbox staat, maar NIET als ik nu zelf iets in Word type.
Ook krijg ik nu in de taakbalk een melding dat scannen niet mogelijk is.

bij HP print en scan Doctor zie ik nu staan HP ENVY 5530 series en er onder HP ENVY series (netwerk)
beiden geïnstalleerd
 
Ik kan uit je antwoord niet opmaken of je die update uit december nog niet had en n.a.v. mijn bericht deze inmiddels hebt gedownload en geïnstalleerd, of dat je die update allang had, maar dat de machine nu spontaan is gaan doen wat die nu doet? Maakt ook niet veel uit, de printerstuurprogramma's op jouw machine zijn mogelijk 'goed' in de war.

Daarom :

Ik heb op de website van HP ook een hele batterij pagina's met Windows 10 problemen / vragen / opmerkingen etc. etc. gezien. Eén van de dingen die ik tegenkwam, is dat je de computer minimaal 2x moet opstarten na de update.

Daar je die update van december (mogelijk nu wel?) hebt geïnstalleerd zou alles naar behoren moeten werken, maar dat doet het dus kennelijk niet.

Enige dat ik je nu nog kan adviseren is het volgende:

- ga in het configuratiescherm naar printers en verwijder de printer / maak de installatie ongedaan. Start Windows daarna nog NIET opnieuw op (Windows zal dit mogelijk wel adviseren)
- ga nu in het configuratiescherm naar programma's en onderdelen en kijk daar eens of je nog software tegenkomt van HP. Verwijder die dan ook. Let op : ik weet niet of je meer producten hebt van HP, dus alleen HP software verwijderen als die all-in-one het enigste apparaat is dat je van HP hebt.
- start nu de machine opnieuw op
- start Ccleaner (als je die hebt?) en kies voor register, scannen op fouten en laat alle fouten repareren. (het zijn niet echt fouten, maar loze registersleutels)
Installeer nu de (december 2015) drivers / software van HP opnieuw en start de machine daarna minimaal 2x opnieuw op.
En nu maar duimen……
 
Laatst bewerkt:
nu even niet direct tijd, maar ga het zeker uitvoeren morgen
carnaval in het zuiden.....................en ja we duimen.
 
Oké, we gaan het lezen en als de duim drijfnat is geworden van het sabbelen en de printer werkt nog niet naar volle tevredenheid, dan denk ik dat je het slimste verder gaat door even HP te bellen en te vertellen wat je tot nu toe hebt gedaan. Ik ben zéér benieuwd naar hun reactie / oplossing.
 
Het gaat net zo slecht als het weer is...............pffffff

alles gedaan zoals hier boven omschreven en niet 2 maar 3x opnieuw opgestart, maar ook dat mag niet baten.

bijlages in de mailbox print hij wel uit. scannen gaat ook iets gewoon kopiëren ook.
ALLEEN als ik iets nieuws wil printen wat ik gemaakt heb in Word of Excel bijvoorbeeld
Dan gebeurt er niks. ) documenten in de wachtrij.

stekkers er uit gehaald opnieuw er in gedaan - andere usb aansluiting genomen, maar dit wil niet helpen.
wie weet raad.
 
Tja, dan rest je denk ik nog maar 1 ding en da's HP bellen. Wat je in bericht 4 hebt geprobeerd is, als je jouw printer vergelijkt met een huis waarin je geen water en stroom hebt, dat huis afbreken, alle leidingen etc. etc tot aan de straat weghalen en daarna opnieuw de leidingen leggen, een nieuwe fundering maken en een geheel nieuw huis bouwen. Als je dan nog geen water en stroom zou hebben, dan wordt het tijd om de nutsbedrijven te gaan bellen........
 
Update

hallo,
heb ook een laptop (wind 10 en office 07)
ben gaan kijken naar printer op de laptop. was er geen dus gezocht en ik vind mijn HP ENVY 5530

ik kan nu wel via Word op de laptop printen.
moet ik toch ergens iets vergeten of verkeerd gedaan hebben op de gewone pc waar het niet lukt.
maar wat.
 
Als jij EXACT gedaan hebt wat ik je adviseerde, tot en met Ccleaner toe dan zou het gelukt moeten zijn.
 
gast0225,
Ik heb tot 4x toe gedaan wat jij me voorgesteld hebt, echter tot op heden is dat helaas niet gelukt dat mijn printer doet wat hij doen moet.

scannen = ja
printen bijlage mail = ja
nieuw document = NEE
ik blijf het vreemd vinden.

nieuw document printen vanaf de laptop gaat wel.
laptop ook verbonden met de printer.

zal er eens een ict-er naar laten kijken.
 
Misschien nog één ding:

jij schrijft dat eigenlijk alles goed werkt, behalve een eigen getypte 'brief' uit laten printen.

Met welke software doe je dat? (brief typen) Er staat in een van je eerder berichten "Word". Bedoel je daarmee WinWord en zo ja, welke Officeversie?

[edit] ik zag dat je offline bent. Een paar aanvullende vragen / adviezen :
als jij onder de Windows Startknop, Alle programma's, naar de bureauaccessoires gaat en je start daar "Wordpad" op en je typt daar iets en geeft een printopdracht, wat gebeurt er dan?
Last but not least, naast je Windows klokje rechtsonder, staat daar nu een printericoontje? Kijk ook even onder het pijltje met de punt omhoog dat daar staat : staat daar tussen alle icoontjes een printertje en bij een "Ja": als je daar op klikt, staan er dan 'tig' printopdrachten in een wachtrij? Zo ja, annuleer / verwijder ze allemaal en start de machine opnieuw op.

Tot slot, gaat het ook mis als je een eerder gemaakt document van een Office app opent en uit wil printen, of worden op de hdd staande documenten wel geprint?

Rechtstreeks een testpagina printen op de printer middels óf een hardwareknop op de printer, óf vanuit de HP software, lukt dat wel?

Best wel veel vragen, maar beantwoord ze svp allemaal. [end edit]
 
Laatst bewerkt:
gast0225,

Windows 10 en Office 2010

Of ik nu in Word 2010 of Wordpad iets type en wil printen zegt het printer venstertje op de taakbalk
GEEN documenten in de wachtrij.
 
Ik vroeg of je ALLE vragen wilde beantwoorden, waarom beantwoord je er twee niet?
 
2 vragen niet beantwoord.....
JA, er staat een icoontje op de taak balk als ik een print opdracht geef en zegt 0 documenten in de wachtrij - dus er valt niets te verwijderen.

office 2010 documenten/ sheets print hij NIET uit - pdf bestanden welke in bijlages zitten wel.

Het probleem is ontstaan NA het installeren van Windows 10 - daarvoor had ik nergens problemen mee.
 
Ik doe mijn best om het probleem te doorgronden, maar dat lukt misschien beter als alle informatie bekend is. Nog steeds beantwoord je niet alle vragen!
De laatste vraag in bericht 12 heb je dus nog niet beantwoord (testpagina).

Gelet op de andere antwoorden die je hebt gegeven begin ik een vermoeden te krijgen.
Daarom een volgende vraag : Office 2010, heb je dat eerder onder 7 vanaf een installatie CD geïnstalleerd (die je dan ook nog steeds in je bezit hebt), of heb je via Microsoft jouw Office 2010 versie gedownload vanaf de servers van Microsoft en beschik je dus niet over een schijf?
 
OK, dan gaan we wederom duimen.

Ga naar configuratiescherm, programma's en onderdelen en scroll naar je Officepakket. Klik rechts en kies voor wijzigen, daarna repareren.

Als mijn vermoeden juist is, dan is na de reparatie jouw probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
HELAAS


het is niet gelukt, wat nu.........
ik had er alle hoop op.
in Word als ik iets type komt er heel snel een groene streep en er achter een rood rondje met wit kruis op de balk waar pagina
1 van 1 staat op links en dit groen en rood icoontje komen op links naast de andere icoontje te staan.
maar net zo snel het er komt verdwijnt het ook weer.
het geheel gedaan met de office cd rom in de pc - pc ook opnieuw opgestart er na.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou je toch bijna denken dat het probleem toch in Office zit. Als je het aandurft zou je kunnen overwegen Office eens te verwijderen. Vergelijkbaar met de printer verwijderen, dus ook Ccleaner erna doen om alle loze registerverwijzingen op te ruimen en na een nieuwe herstart van de computer eens kijken wat een nieuwe Office installatie doet.

In het configuratiescherm staat jouw printer wel als standaardprinter 'gemarkeerd'?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan