beschermen tegen wijzigen, wel kunnen bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Hoe kun je een Powerpoint-presentatie (maar dat geldt wellicht ook voor andere Microsoft Office-toepassingen) dusdanig beveiligen dat de inhoud van de presentatie wil bekeken kan worden, maar niet gewijzigd kan worden?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Dankjewel voor je reactie. Ik ga hier even naar kijken.
Ik vergat nog te vermelden dat het hier gaat om presentaties met de extensie ppt, dus niet pptx, Presentations 2003/2007.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Een ppt is hetzelfde als een pptx, met dien verstande dat een ppt tot en met Office 2003 (of was het 2007?) werd gebruikt en pptx op latere versies.
 
Met de optie die op deze pagina staat beschreven, heeft het document de status Definitief, maar kan deze nog wel worden bewerkt. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat het document niet te bewerken is.
 
Dan ben ik bang dat je de instructies van Microsoft niet helemaal opvolgt?
Ik heb een stukje tekst van die pagina gekopieerd:



Markeren als Definitief: Hiermee maakt u de presentatie alleen-lezen.

Wanneer een presentatie als definitief wordt gemarkeerd, kan er niet meer in worden getypt en worden bewerkingsopdrachten en revisiemarkeringen uitgeschakeld, zodat de presentatie alleen-lezen wordt. Met de opdracht Markeren als Definitief kunt u aangeven dat u een definitieve versie van een presentatie deelt. Bovendien kunt u hiermee voorkomen dat er per ongeluk wijzigingen worden aangebracht door mensen die de presentatie bekijken.

Wanneer u een presentatie als definitief markeert, wordt u gevraagd of u het bestand wilt opslaan. De volgende keer dat u de presentatie opent, ziet u bovenaan een geel bericht met de tekst MARKEREN ALS DEFINITIEF. Als u op Toch bewerken klikt, wordt de presentatie niet meer gemarkeerd als definitief.

Ik weet niet wat ik er verder nog aan toe kan / moet voegen........?
 
Misschien dat ik een en ander dan niet goed begrijp. Andere gebruikers kunnen dus klikken op "Toch bewerken"? Juist die optie mogen anderen ook niet krijgen, anders wordt er alsnog in de presentatie "gerommeld".
 
Om een presentatie (PowerPoint), document (Word) en rekenblad (Excel) te beveiligen kan men een wachtwoord invoeren.

Opslaan als > Klik op Extra > Algemene opties
Tik je wachtwoord bij "Wachtwoord voor wijzigen"
Nogmaals wachtwoord en dan Opslaan

Een pps, ppt, ... Word doc. of Excel bestand kan enkel maar geopend worden met "alleen lezen"
NB : Niet van toepassing in MS Access.

ScreenShot1058.jpg

Groetjes,
Astra
 
Dankjewel Astra, maar dit werkt helaas niet voor mij.
Het bestand moet wel bekeken kunnen worden met de Powerpoint-viewer, maar men moet niet de mogelijkheid hebben om het bestand te wijzigen.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik begrijp jou even niet meer!
Het staat er toch luid en duidelijk, PRECIES wat jij aan ons vraagt.


Dankjewel Astra, maar dit werkt helaas niet voor mij.
Het bestand moet wel bekeken kunnen worden met de Powerpoint-viewer, maar men moet niet de mogelijkheid hebben om het bestand te wijzigen.

Vriendelijke groet,
Guido

Om een presentatie (PowerPoint), document (Word) en rekenblad (Excel) te beveiligen kan men een wachtwoord invoeren.

Opslaan als > Klik op Extra > Algemene opties
Tik je wachtwoord bij "Wachtwoord voor wijzigen"
Nogmaals wachtwoord en dan Opslaan

Een pps, ppt, ... Word doc. of Excel bestand kan enkel maar geopend worden met "alleen lezen"
NB : Niet van toepassing in MS Access.

Bekijk bijlage 260615

Groetjes,
Astra
 
Hallo guidovanh,

Als je je werk opslaat met extensie .pps en dan via Extra > Algemene opties je wachtwoord invoert, zal de pps geopend worden in de PPViewer.
Maar als je de pps opent via het programma PowerPoint zal je het wachtwoord moeten invoeren om te kunnen wijzigen.

Groetjes,
Astra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan