• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens per Datum en Uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucBrands

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
Berichten
38
Hallo,

in bijgevoegde file zou ik graag de data willen hebben per datum en enkel van de uren 06:00:00, 14:00:00 en 22:00:00
Deze gegevens zouden dan in een grafiek moeten gestoken worden zodat we een trend kunnen volgen op de verschillende datums en op de gevraagde uren.
Kan iemand mij helpen?




Bekijk bijlage van 271014 tem 300315.xls
 
Je zal eerst de datum en tijd moeten splitsen. In de bijlage een oplossing met een draaitabel.
 

Bijlagen

  • van 271014 tem 300315-1.xls
    763 KB · Weergaven: 30
Je zal eerst de datum en tijd moeten splitsen. In de bijlage een oplossing met een draaitabel.

Hier kan ik al een eind mee verder, bedankt.


???
vraagje: is het ook mogelijk om een begin en einddatum te kiezen waar tussen de grafiek moet weergegeven worden. In de filter zou ik dit kunnen aan of uitvinken maar dat zou wat te omslachtig kunnen worden indien er veel datums moeten gekozen worden.




P.S.: Waarom gebruik je =TRUNC(--B13) voor de datum eruit te halen? Waarom (--B13)?
 
Laatst bewerkt:
De formules in de tabel heb ik een beetje aangepast. Als je nu boven de grafiek in I2 de begindatum en in I3 de einddatum invult, dan wordt de grafiek aangepast. Voor het automatisch aanpassen van de draaitabel staat er wel wat code in het bestand.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, [I2:I3]) Is Nothing Then ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

De -- had ik gebruikt omdat er in kolom B tekstwaarden staan. Door het gebruik van --voor een getal dat als tekst in een cel staat wordt het weer een getal. Maar blijkt niet nodig zie ik nu.:)

Hoe krijg je de gegevens in Excel? Het lijkt mij een rapport dat op een niet al te gelukkige 'ingelezen' wordt.
 

Bijlagen

  • van 271014 tem 300315.xls
    968,5 KB · Weergaven: 26
De formules in de tabel heb ik een beetje aangepast. Als je nu boven de grafiek in I2 de begindatum en in I3 de einddatum invult, dan wordt de grafiek aangepast. Voor het automatisch aanpassen van de draaitabel staat er wel wat code in het bestand.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, [I2:I3]) Is Nothing Then ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

De -- had ik gebruikt omdat er in kolom B tekstwaarden staan. Door het gebruik van --voor een getal dat als tekst in een cel staat wordt het weer een getal. Maar blijkt niet nodig zie ik nu.:)

Hoe krijg je de gegevens in Excel? Het lijkt mij een rapport dat op een niet al te gelukkige 'ingelezen' wordt.

Hallo,
Sorry voor de late respons, ik ben enkele dagen ziek geweest. Bedankt voor deze aanpassing, werkt perfect.

grtjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan