Update veld mbv ID in dropdown

Status
Niet open voor verdere reacties.

baszer

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
96
Hoi,

ik heb een vraag. Ik voeg een item toe aan mijn database via een formulier waarin een dropdown lijst (het cmbChipNumber veld) staat.

Ik voeg dan een item toe die een bepaald chipID toe. Nu wil ik dat deze chipveranderd naar actief wanneer ik een item toevoeg.

Ik zit aan het volgende te denken:
Code:
CurrentDb.Execute "UPDATE tblChips SET ChipsActive = TRUE WHERE ID=""" & Me.cmbChipNumber & """;"

Ik krijg nu de foutmelding: Too few parameters. Expected 1. Wat doe ik verkeerd?
 
Je behandelt ID als een tekstveld. Ik kan natuurlijk zonder db niet zien of het een tekstveld is, maar mijn grote teen vermoedt dat ID een getal is.
 
ai, daar is de eerste fout al. Het moet zijn:

Code:
CurrentDb.Execute "UPDATE tblChips SET ChipsActive = TRUE WHERE ChipNumber=""" & Me.cmbChipNumber & """;"

ChipNumber kan ook uit letters bestaan en maar 1 keer voorkomen.

Het probleem zit er denk ik ook in dat de dropdown lijst een SQL query is. En ik de eerste twee kolom laat zien in het formulier, maar de waarde van de eerste kolom in de database opsla. Of klopt deze laatste bewering niet en doe ik gewoon iets verkeerd met bovenstaande code?
 
Als je een veld (ChipNumber) filtert op een keuzelijst, dan moet de waarde van de keuzelijst uiteraard overeen komen met het veld. Je bewering an sich klopt dan ook niet, als de Afhankelijke kolom maar klopt maakt het niet uit of een keuzelijst is gebaseerd op een tabel of een lijst met waarden.
 
ok, dan zou het dus moeten zijn:

Code:
CurrentDb.Execute "UPDATE tblChips SET ChipsActive = TRUE WHERE ID= " & Me.cmbChipNumber & " ;"

ID wordt namelijk gebruikt vanuit de dropdown lijst.

Helaas krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding... heb je nog een hint/idee?
 
Is ID wel een Lange Integer?
 
Laatst bewerkt:
En ID uit je keuzelijst? Eén van de 2 moet afwijken :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan