• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel i.c.m. touchscreen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
96
Goedendag allen,

In de afgelopen maanden heb ik een leuk sheetje kunnen maken om alle statistieken van ons dartteam bij te kunnen houden. Echter heb ik weer een bizar nieuw idee, waarvan ik überhaupt niet eens weet of het mogelijk is.

Terzake ; We hebben als team zijnde een **** waarin wij bepaalde scores bijhouden. Op dit moment houden we het op papier bij, wanneer ik het na een wedstrijd handmatig invul in Excel. Nou lijkt het mij geweldig om middels "live" de scores toe te voegen. Een mogelijkheid is om bijvoorbeeld een ipad mee te nemen, en doormiddel van een druk (touchscreen) een bepaalde score met 1 te verhogen. Dit maakt het geheel interactiever.

Is zoiets mogelijk ? Dat je met het aanraken van een bepaalde cel (op touchscreen), de waarde van deze cel met +1 verhoogd ?

Alvast bedankt.

(eventuele alternatieven sta ik ook voor open)
 
Dat je met het aanraken van een bepaalde cel (op touchscreen), de waarde van deze cel met +1 verhoogd ?
Er wordt dan blijkbaar bij jullie nooit 180 gegooid :). Of heb je daar iemand met stalen vingertoppen voor? Even zonder gekheid: het zal toch niet de bedoeling zijn om elke score te verhogen (bedoel je niet: verlagen?) met de waarde 1? Je zult toch de gegooide waarde willen aftrekken?
 
Er wordt dan blijkbaar bij jullie nooit 180 gegooid :). Of heb je daar iemand met stalen vingertoppen voor? Even zonder gekheid: het zal toch niet de bedoeling zijn om elke score te verhogen (bedoel je niet: verlagen?) met de waarde 1? Je zult toch de gegooide waarde willen aftrekken?

Hallo Octafish,

Het is niet zozeer dat we het puntenverloop van de "legs" bijhouden. We hebben een turflijst waarin we een aantal statistieken bijhouden. Hoe vaak gooi je een score van 60.... Hoe vaak check je onder de 40 ? Of juist boven de 40. Hoeveel legs wint iemand ?

Achter dit alles zit ook een puntensysteem verwerkt. Dit geeft ons inzicht in hoe goed iemand speelt, maar hebben we direct ook een onderlinge competitie binnen ons team. Met het huidige systeem zien we de totale punten pas een dag later, nadat ik ze in excel verwerkt heb. Dit wil ik dus eigenlijk direct zichtbaar hebben tijdens de wedstrijd zelf. Maar dan moet het wel een stuk gebruiksvriendelijker worden. Touchscreen lijkt mij daar voor een goede optie.
 
een laptop met een muis + beamer lijkt mij niet minder gebruikersvriendelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan