Kan geen groep(en) aanmaken in Outlook adreslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Beste forumleden,

Het lukt mij niet om een contactgroep aan te maken in mijn adressenbestand.
Met de vorige versies van Outlook nooit problemen.

Outlook_Groep.jpg

Zoals te zien op de illustratie werkt deze functie niet.
Office al diversen malen opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes.

W10 en Outlook 2016

Gr, Rob
 
Je hebt al wel contactpersonen in je account staan (?) en nog misschien nog belangrijker : op welk soort account wil je een groep aan gaan maken?

Op een (IMAP) @live, @MSN, @Hotmail etc. etc. account kun je geen groepen aanmaken. Dat kon ook al niet in Office 2013 en ook niet in 2010. Dat het jou toen lukte kan alleen als je groep probeerde te maken binnen een POP account.

Anders gezegd : het kan alleen binnen POP accounts.
 
Laatst bewerkt:
Aha, dikke pech dus. Het is een @outlook.com account. Ben overgestapt naar outlook.com na installatie van W10 en Office 2016.
Daarvoor was mijn account @quicknet.nl, dus waarschijnlijk is mijn vraag bij deze opgelost, nou ja.. opgelost... Beantwoord!
 
Ik kijk nog even bij Microsoft of ik de 'officiële' bevestiging voor je kan vinden........... ben zo terug. ;)

Goed nieuws!

Wat ik schreef klopt wel, maar er is toch een bypass methode : Klik
Je mag natuurlijk van bovenaf alle berichten gaan lezen, maar het wordt pas interessant vanaf een bericht dat op 24 juli is gepost. (door mandy80WL)
Voor alle berichten staat een cirkel. Het berichtje net voor de eerste groene cirkel met de witte tekst GR betreft het.

Dat is dit bericht :

Na zo'n anderhalf uur contact met de telefonische helpdesk van Microsoft (ja, die bestaat, telnr. 020-5001500) bleek de oplossing voor mijn probleem heel simpel: met een IMAP-account kun je geen groepen contactpersonen aanmaken, wel met een POP-account. De Microsoft-medewerker heeft een nieuwe map met lokaal opgeslagen contactpersonen aangemaakt, door een pst-bestand te importeren. Werkt nu prima.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel. Ik ga er vanmiddag even mee aan de slag. Je hoort nog van mij.
Gr, Rob
 
Ik heb je advies opgevolgd gast0225. Contact gehad met Microsoft en het is opgelost!
Wederom mijn dank voor jullie hulp. Ik zal deze topic sluiten.

Gr, Rob
 
Ok, goed dat het is opgelost. :thumb:
Ik begrijp dat de handelingen toch te ingrijpend / diepgaand waren om zelf uit te zoeken en te realiseren?
 
Haha, uiteraard ben ik eerst zelf op onderzoek uit geweest maar kwam er niet uit. Ook door tijdgebrek eerlijk gezegd...
 
Moest je daar nog voor betalen of was dat 'service' van Microsoft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan