Problemen nieuwe ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrazyMonky

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
40
Dit krijgen jullie veel, zo te zien. :p

Ik heb een 2e hands laptop gekocht, een Lenovo T410 2537. Hier zit maar 2 GB ram in dus kocht ik hem met de gedachte dat hij met wat meer ram meer dan genoeg voor mijn schoolactiviteiten zou zijn. Dus heb ik meteen bij de aankoop deze set ram gekocht: http://tweakers.net/pricewatch/325620/crucial-ct2kit51264bf160bj.html

Nu zul je het wel zien, snelheid is anders dan het origineel en timings waarschijnlijk ook. Dit merk ik dan ook.. Als ik de nieuwe ram erin doe start windows met geen mogelijkheid op, zelfs niet in safe modus en krijg ik BSOD's zoals bad_pool_header en DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Nu. Is dit op te lossen? Of moet ik het maar terugsturen? En als ik het moet terugsturen, welke ram kan er dan wel in?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Kijk eens hier voor types geheugen die zouden moeten werken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oh, hartstikke bedankt. Dus dan moet de crucial weer terug.

Wel veeeel duurder.:(

EDIT: op Crucial hun website staat dat deze ram wel compatible is..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik schrijf niet dat het het enige geheugen is dat werkt, maar ik geloof wel in die site dat het geheugen dat dáár genoemd wordt goed werkt. Wil overigens ook niet zeggen dat je het daar moet kopen... :D

Zie verder in de specificaties m.b.t. intern geheugen:
PC3-8500 Non-Parity (NP) Double Data Rate Three (DDR3) Technology
Two SO-DIMM Slots
The use of 1067 MHz SO DIMM memory is recommended for this system.
1 GB, 2GB, or 4GB memory
Supports up to 8GB maximum memory

En dat Crucial geheugen is 1600 Mhz geheugen. Zie op mijn link dat (m.u.v. 1x 1333 Mhz module) allen 1067 Mhz geheugenmodules zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Naja, zij verkopen die ram zelfs nog het goedkoopst.. Maar het is 2 keer zo duur. 80 euro voor 8 gb ram. pffff.. Dus ben nu eerst maar gegaan voor 4 GB in plaats van 8.. Jammer dat er wel al 64 bit op de laptop staat.

Tja en dat 1067 MHz geheugen kon ik dus al niet vinden. (op tweakers dan, heb niet verder gezocht jammer genoeg)

EDIT: Ik ben best wel dom bezig geweest, ik kom er nu achter dat ik op low voltage ram heb zitten te zoeken, wat natuurlijk helemaal niet goed komt met zon laptop. :eek: Dus, heb nu ook mijn order op geheugenintern geannuleerd en zal het nu proberen met een setje 8GB Corsair ram van 1066 MHz. Bedankt voor je hulp Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie hier geheugen dat (qua specs dan) zou moeten werken.
Staat op geen enkele lijst als compatible met de T410, maar zou evt. geprobeerd kunnen worden (wel eerst bellen of jij, als eindgebruiker, kunt bestellen en het terug mag als het niet goed blijkt te werken).
Prijzen op de site zijn overigens excl. btw en excl. verzendkosten, dus die komen er nog bij.

Zelfde geheugen staat ook (bijv.) hier, maar dan met een prijs die incl. btw is en waar je zeker als particulier kunt bestellen (verzendkosten: € 2,95)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Voldoet naar mijn idee ook aan de specs.

Overigens (LOL :D) staat op de website van de fabrikant een voorgestelde verkoopprijs van: $ 189,99 excl. BTW
Dat zou dan de eerste keer zijn dat in NL de prijs lager is dan in het buitenland voor ICT producten. :D

Tijs.
 
Haha dat is inderdaad wat raar. Ik heb de Corsair besteld. Nogmaals bedankt!
 
Inderdaad viel mij ook al op dat het Crucial geheugen Low voltage geheugen is. Ik heb Low voltage geheugen nog nergens toegepast gezien, maar kan me inderdaad heel goed voorstellen dat die niet (goed) werkt in jouw laptop.
We horen graag terug of je met dat Corsair geheugen een geslaagde upgrade hebt kunnen doen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan