• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combobox in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scallebe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
535
Specialists,

In mijn formulier heb ik een combobox met drie kolommen als RowSource : :thumb:

Foto1.jpg

Wanneer ik een naam selecteer zie ik enkel maar de naam en ik zou alle drie de gegevens willen zien. :confused:

foto2.jpg

Waar moet ik de instelling aanpassen? Of moet ik dit met een VBA code oplossen?


Bedankt

Greetz

Pascal
 

Bijlagen

  • Foto1.jpg
    Foto1.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 53
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 54
'Columncount = 3' in de eigenschap van de box.
Werk met combobox1.list = cells(1).currentregion.value ipv Rowsource.
 
HSV

Mijn Columncount staat op 3, zie foto1, dit zijn 3 gegevens uit drie verschillende kolommen.

Maar wanneer ik er een selecteer zie ik alleen maar het gegeven van kolom 1 (Alleen de naam dus)

Ik begrijp niet wat je bedoelt met het tweede... Mijn Rowsource = een bereik dat ik "Namenlijst" heb genoemd in een apparte sheet "Namenlijst" (= Samenvatting van alle namen van mijn 5 Worksheets), dat wordt telkens aangepast bij het openen van mijn werkboek omdat dat kan veranderen.


Greetz
 
Zoals altijd zegt een document meer dan plaatjes.
 
Het enige wat ik nog kan bedenken zonder voorbeeld:
ColumnWidths staat niet ingesteld?
 
Ik had het verkeerde voorbeeld meegegeven :confused:

Ik heb de kolombreedtes wel ingesteld, daar ligt het dus niet aan...

Foto3.jpg
 
Edmoor,

Bedankt

Dit is inderdaad een zeer goed alternatief en ik zal het dus ook zo gebruiken.


Greetz

Pascal
 
Voor het vullen van comboboxen/listboxen zie: http://www.snb-vba.eu/VBA_Fill_combobox_listbox.html

Gebruik .List in combinatie met .currentregion. Dan zit je altijd goed.
En heb je ook geen benoemd gebied nodig.

Code:
Private Sub Userform_Initialize()
    cboOpzoeken.List = Sheets("namenlijst").Cells(2, 1).CurrentRegion.Value
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ik heb schijnbaar het verhaal deze keer niet goed gelezen.
Er is inderdaad maar 1 kolom mogelijk.

Ander idee is.
Code:
Private Sub cboOpzoeken_Click()
With cboOpzoeken
 .Value = .List(.ListIndex, 0) & "_" & .List(.ListIndex, 1) & "_" & .List(.ListIndex, 2)
End With
End Sub
 
Kan je vanuit dit formulier na selecteren van een persoon naar de sheet en rij gaan dat voldoet aan de geselecteerde waarde.

Hij zou wel moeten gaan zoeken in 5 verschillende sheets.



Ik een het voorbeeld meegegeven voor opzoeken in 2 sheets.

Bekijk bijlage Book1.xlsb

De knop om het formulier te starten staat in de sheet Namenlijst


Greetz
 
snb

Ik zal je link vanavond eens bestuderen.

Maar is het mogelijk om, zoals in een access database, een row gaan zoeken die aan de geselecteerde voorwaarde uit mijn combobox voldoet?

Thanks

Greetz
 
Bv.
Code:
application.goto cells(combobox1.listindex +1,1)
 
Harry,

De code werkt maar ik heb er wel +2 van moeten maken ipv +1. (Hij ging naar de bovenliggende cel).

En deze code werkt ook alleen maar in sheet waar ik in bezig ben.

Wat als ik een naam selecteer die in een andere sheet staat? Uiteindelijk zie ik in mijn combo box alle namen van alle sheets. (Verzameld in de sheet Namenlijst)

Hij zou eigenlijk moeten gaan zoeken in sheets Apothekers, Kinesisten, MedGen, Specialisten, Tandartsen en die dan selecteren.

Of is dit niet mogelijk?

greetz
 
Laatst bewerkt:
Gebruik in werkbladen met gegevens altijd cel A1.
Gebruik tabellen in werkbladen (in VBA Listobjects).
Splits soortgelijke gegevens niet op in aparte werkbladen, maar zet ze in 1 tabel met een apart veld voor het soort gegeven: apotheker,specialist,tandarts, etc.)
 
snb

Ik volg uw redenering 100% :confused:

Maar ik moest de werkboek opbouwen met iedere categorie in een aparte sheet.

Uiteindelijk is er ook nog een sheet die de 5 categorieën samenvat. En dan komen we naar jouw terechte opmerking...
En dat is dan de sheet die de baas zo goed als altijd gebruikt. (voor zijn Budgettair overzicht)

Heel veel VBA geschreven om dat allemaal in orde te krijgen, Met heel veel hulp van jullie... (was een goede leerschool voor mezelf) :thumb:

Het heeft mij ook aangezet om wat te experimenteren en het een en ander te proberen. Zoals werken met userforms... VBA code annaliseren...


Toch nog even de vraag : is het mogelijk om met een combo box een naam te selecteren en dan naar de sheet gebracht worden waar de persoon staat en die dan selecteren?


Bedankt

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan