ei.cfg voor Windows XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon61

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2015
Berichten
74
Heeft Windows XP ook een bestand als ei.cfg zoals Windows 7?
het probleem is nl dat een kennis van mij Windows XP Pro heeft maar geen installatie cd, wel zijn key. Ik heb een XP Home cd maar geen key meer. Ik had gehoopt dat XP ook ei.cfg had zodat mijn cd gebruikt kon worden om zijn XP Pro opnieuw te installeren.
XP Pro downloaden is geen optie, je weet nooit of er mee gerommeld is.

Leon
 
XP Pro downloaden is geen optie, je weet nooit of er mee gerommeld is.
Überhaupt XP nog gebruiken is niet verstandig. Dat moet je toch weten als Linux gebruiker ;)
 
Hij heeft al jaren Linux maar hij heeft ook nog XP nodig om zijn radio scanner te besturen / programmeren. XP wordt alleen offline gebruikt.
 
Die ei.cfg optie zit in XP niet. Werd geïntroduceerd bij 7 en er daarna ook weer uitgesloopt. Zodat je nu weer met een kleine 36 DVD's mag rondlopen
 
Ik geef een paar links:
link1
link2
link3
link4
link5

Komt dus neer op het verbouwen van SETUPP.INI en het verwijderen/weglaten van WINNT.SIF op een nieuw te maken/branden XP installatie CD.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft al jaren Linux maar hij heeft ook nog XP nodig om zijn radio scanner te besturen / programmeren. XP wordt alleen offline gebruikt.

dan is het goed ;) Wat hij ook kan doen is Windows in Virtual Box installeren. Dan heb je aan een Windows XP cd genoeg. Die kan je wel ergens downloaden.
 
En hoe is het probleem opgelost? Wel makkelijk om te weten voor als er nog eens iemand met dit probleem komt aanzetten.

Alvast dank voor je reactie.
 
@femke98: Gegeven dat mijn posting de enige probleemgerichte reactie was, moet de vragensteller dan nog toelichten wat hij gedaan heeft?
Komt dus neer op het verbouwen van SETUPP.INI en het verwijderen/weglaten van WINNT.SIF op een nieuw te maken/branden XP installatie CD.

Dus ik zou verwachten dat de vragensteller kan bevestigen dat:
a. Hij eerst o.b.v. de informatie in de vermelde links is gaan uitzoeken welke waarden in SETUPP.INI moeten staan.
b. Hij een kopie heeft gemaakt van zijn XP CD naar harde schijf, daar SETUPP.INI heeft aangepast, WINNT.SIF heeft verwijderd (indien aanwezig) en daarna (mogelijk via nLite of handmatig) een nieuw gebrande (opstartbare) XP installatie-CD heeft gemaakt van de bestanden op harde schijf.
c. Hij de nieuw gebrande XP installatie-CD heeft toegepast op de pc van de collega, waarbij hij tijdens de installatie de product key heeft gebruikt van XP Prof die de collega nog had.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees niet uit zijn post dat hij jouw tip heeft gebruikt om het op te lossen. Hij schrijft zelfs: bedankt voor de tips.

En niet om het een of ander, maar jij bent niet de enige met tip geweest, want mijn tip om XP (die nog wel ergens te downloaden is, maar met Windows 7 kan dit dus ook) in Virtual Box te draaien was zo gek nog niet.

Vandaar mijn vraag.
 
Laatst bewerkt:
@Femke98, lees mijn 1e post eens goed. :
het probleem is nl dat een kennis van mij Windows XP Pro heeft maar geen installatie cd, wel zijn key. Ik heb een XP Home cd maar geen key meer.
En :
XP Pro downloaden is geen optie, je weet nooit of er mee gerommeld is.
Windows 7 in VirtualBox is geen optie om meerdee redenen :
Windows 7 kopen
Windows 7 in Virtualbox op een netbookje werkt niet.
 
Het was toch een optie !! Er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan hoor!!
Dus dat er maar 1 juiste oplossing is gegeven is niet waar.

En wat betreft het downloaden, Windows mensen downloaden zich suf aan allerlei andere zaken, dus waarom nu met dit zo paranoia.

Plus ik weet niet of het VB werkt o een netbook, vraag mij af waarom niet eigenlijk. Al geprobeerd? Windows 7 is ook te downloaden, zelfs op de stie van MS zelf. Dus hoezo mee gerommeld.
 
En wat betreft het downloaden, Windows mensen downloaden zich suf aan allerlei andere zaken, dus waarom nu met dit zo paranoia.
Heeft niks met paranoia te maken, een OS of andere software download zowel mijn maat als ik alleen uit betrouwbare bron.
Wat "Windows mensen" doen moeten ze vooral zelf weten. Zeker met een OS wil ik (of hij) geen risico lopen

Plus ik weet niet of het VB werkt o een netbook, vraag mij af waarom niet eigenlijk. Al geprobeerd?
Linux + VirtualBox + Windows op een EeePC 900 (2 GB RAM, 900 Mhz) dat werkt niet lekker om het zo maar te zeggen.
Windows 7 is ook te downloaden, zelfs op de stie van MS zelf. Dus hoezo mee gerommeld.
Daar heb je dus een key voor nodig, een key van een voorgeïnstalleerde OEM versie werkt niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan