• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafieken wel en niet laten zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsy94

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2016
Berichten
46
Beste mensen,

Ik wil een aantal grafieken kunnen laten zien (keuze tussen 1 grafiek, 2 of 3). Tevens moet je hier een periode voor kunnen selecteren en tevens de regio.
Als de desbetreffende regio niet is geselecteerd moet de grafiek niet weergegeven worden (als dit mogelijk is). Tevens lukt het mij ook niet om alleen de lijn te laten zien die aangegeven is bij de selectie van "periode". De buitenliggende periode die niet is geselecteerd krijgt de waarde 0 en dit ziet er vreemd uit.

Volgens mij heb ik al een redelijk goed begin gemaakt maar ik loop momenteel helemaal vast.

In het voorbeeldbestand:
- gele cellen moeten aangepast worden.
- tabblad input voor grafiek komen de desbetreffende cijfers te staan die in de grafiek moeten komen

Zelf heb ik alles voorelkaar gekregen op de grafieken na....

Graag jullie hulp.

Niels
 

Bijlagen

  • excel voorbeeld.xlsx
    19,3 KB · Weergaven: 29
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • excel voorbeeld1.xlsx
    19,4 KB · Weergaven: 19
Ja, zo ongeveer wel.

Maar is het niet mogelijk om alle 3 de landen in 3 aparte grafieken te doen. En zodoende als 1 land niet wordt geselecteerd de grafiek niet zichtbaar is?
 
Dat kan volgens mij alleen met VBA. Jouw extra tabblad heb ik er uit gehaald en de grafieken dynamisch gemaakt dmv gedefinieerde namen.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, [C4:C6]) Is Nothing Then
    Select Case Target.Address(0, 0)
        Case "C4"
            If Target.Value = "Ja" Then Me.ChartObjects("Grafiek 6").Visible = True Else Me.ChartObjects("Grafiek 6").Visible = False
        Case "C5"
            If Target.Value = "Ja" Then Me.ChartObjects("Grafiek 4").Visible = True Else Me.ChartObjects("Grafiek 4").Visible = False
        Case "C6"
            If Target.Value = "Ja" Then Me.ChartObjects("Grafiek 5").Visible = True Else Me.ChartObjects("Grafiek 5").Visible = False
    End Select
End If
End Sub
 

Bijlagen

  • excel voorbeeld1.xlsb
    23,4 KB · Weergaven: 34
Code:
Case "C4"
           Me.ChartObjects("Grafiek 6").Visible = Target.Value = "Ja"
 
Met de grafieken in de juiste volgorde is dit al voldoende.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Not Intersect(Target, [C4:C6]) Is Nothing Then Me.ChartObjects(Target.Row - 3).Visible = Target.Value = "Ja"
End Sub
 
is het ook mogelijk om bij de gecombineerde grafiek de legenda dynamisch te maken? Bijvoorbeeld als ik Nederland niet selecteer, deze ook niet wordt weergegeven in de legenda.

mvg

Niels
 
Met de grafieken in de juiste volgorde is dit al voldoende.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Not Intersect(Target, [C4:C6]) Is Nothing Then Me.ChartObjects(Target.Row - 3).Visible = Target.Value = "Ja"
End Sub

Dan heeft mijn voorkeur:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Not Intersect(Target, [C4:C6]) Is Nothing Then ChartObjects("Grafiek " & Target.Row).Visible = Target.Value = "Ja"
End Sub
[/QUOTE]
 
Wat wil je nu eigenlijk?

Zoiets?
 

Bijlagen

  • excel voorbeeld1-2.xlsb
    15,3 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan