Access point vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
100
Ik heb een internetaansluiting van XS4ALL (Glasvezel) en heb daarbij de Fritxbox gekregen als router en wifi-point.
Over de router heb ik niet zoveel te klagen maar de wifi-point vind ik veel slechter dan dat ik had, te weten een Netgaer Nighthawk.

Nu heb ik de Netgear achter de Fritzbox gehangen (via lan 2 naar internet aansluiting op de Netgear). Echter eerst heb ik de Netgaer bekabeld aangesloten op mijn laptop en via 196.168.1.1 de netgear geconfigureerd: wifi namen en wachtwoorden aangemaakt en dhcp uitgezet. Nadat ik dat gedaan had en de Netgear achter de Fritzbox aansloot werkt alles prima. Via wifi is nu alles veel sneller maar ik kan op geen enkele manier de netgear meer benaderen.

Ik heb al via IP-scanner gekeken of ik hem daar zou kunnen vinden maar helaas (zie afbeelding).

Wie weet wat ik fout doe?

Thnx
Eric123.jpg
 
Als je tijdelijk je pc/laptop een vast IPv4 adres geeft in de 192.168.1.x reeks (bijv. 192.168.1.199) dan kun je via de originele link http://192.168.1.1 weer bij je router.
Na je werkzaamheden afmelden van de router en de IPv4 weer op Automatisch toewijzen zetten (zowel ip-adres deel als het DNS server deel).

Wat je had kunnen doen is eerst de DHCP server functionaliteit uitzetten en daarna het LAN ip-adres van de Netgear aanpassen zodat die in het LAN netwerk van de XS4all router valt.
Dus een ip-adres in de juiste LAN reeks, maar niet conflicterend met het ip-adres van de router aldaar, niet conflicterend met de apparaten die via DHCP een ip-adres krijgen in die reeks en ook niet conflicterend met andere apparaten in dat netwerk die een vast ingesteld ip-adres hebben in die reeks (zoals printers, NAS, ...)

Dus (voorbeeld): Stel dat de XS4all router 192.168.2.254 heeft als LAN ip-adres en (als DHCP server) ip-adressen uitgeeft in de 192.168.2.100 t/m 192.168.2.200 reeks en een printer met vast ip-adres 192.168.2.9 dan had je (bijv.) als LAN ip-adres op de Netgear 192.168.2.253 kunnen instellen.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan