Wat levert mijn PC op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVisser

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2016
Berichten
8
Goedendag,
Ik ben net nieuw op dit forum en hoop dat ik dit topic in de juiste sectie heb geplaatst.

Ik speel samen met een aantal mensen een online spel. Dit spel is redelijk zwaar en daarnaast wil ik dit gaan opnemen. Ik zit te overwegen om eventueel een nieuwe PC te gaan samenstellen. Iemand van die groep mensen weet veel van die dingen af omdat dit z'n baan is. Echter ben ik benieuwd wat jullie denken dat mijn PC gaat opleveren.

Specs:
  • Windows: Windows 10 Pro
  • Processor: Intel(R) Core(TM) i3-4130 CPU @ 3.40GHZ 3.40GHz
  • RAM-geheugen: 8,00GB
  • Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti Gaming 2GB
  • Opslag: 931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NAO (SATA)
  • Geluid: Realtek High Definition Audio

Bewijs:
1. https://gyazo.com/a8d7a0894cc52d5035064022ab269168
2. https://gyazo.com/6ca88dd4c9bd5e640aa70c28ee613e4f

Destijds heb ik de PC (zonder videokaart en 4,00GB RAM-geheugen) gekocht bij een lokale computer winkel. Zelf heb ik toen de videokaart erin gezet en iets later nog 4,00GB RAM-geheugen er bij gedaan. De computer zelf is nog gewoon prima en snel.

Conclusie:
Wat denken jullie dat hij ongeveer waard zal zijn? Prijzen van toen:
  • PC: €450,00
  • Videokaart: €170,00
  • 4,00GB (extra) RAM-geheugen: €38,00
Met elkaar (opgeteld): €658,00

Groetjes,
Cor
 
Kun je die persoon die er veel verstand van heeft bij jullie dit niet vragen?
Tja... hoeveel.. het is maar een i3... mss 150-200 euro?
 
Als je er €300,= voor zou vangen zou dat al prima zijn maar of je het er voor krijgt, tis niet echt gewilde hardware.

Aanbieden op Marktplaats en Tweakers?
 
Antwoord

Al gevraagd, hij denkt ongeveer 50% van aankoopprijs. Het is een i3 klopt, bedankt voor je antwoord!
 
Ja, precies dat snap ik. Bedankt voor je antwoord!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pff, ik denk 8 tot 12 maanden. Ik weet zeker dat hij geen 1,5 jaar oud is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Flinke afschrijving..... MSI is nu eenmaal een budgetmerk met dito mogelijkheden.... kun je wel een iets betere grafische kaart inzetten, maar een topper wordt het nooit... Lange Pier lijkt zich daar ook bij aan te sluiten
 
Welkom op helpmij.nl :thumb:

Ik heb je vraag verplaatst naar de sectie "prijs bepalen" aangezien je de huidige verkoop waarde van je systeem wilt bepalen.
Succes.
 
Flinke afschrijving..... MSI is nu eenmaal een budgetmerk met dito mogelijkheden.... kun je wel een iets betere grafische kaart inzetten, maar een topper wordt het nooit... Lange Pier lijkt zich daar ook bij aan te sluiten

Dat snap ik. Maar het is voor de verkoop. Zelf wil ik voor betere hardware kopen. Een topper hoeft ook niet, het gaat erom wat ik er ongeveer voor kan krijgen. Ik schat nu rond de €150 - €250 dus?
 
Computers zijn de afgelopen jaren ook aardig goedkoper geworden met veel instapmodellen rond de 3 a 400 euro (laptops en desktops). Dus als je dat meeneemt en de spullen die je aangeeft omschrijft denk ik dat je ergens tussen de 100 (ja, er is veel aanbod en je hardware is gewoon wat minder (kijk maar eens op marktplaats wat er allemaal te koop is) is) en 200 euro voor kan krijgen.
Eventueel een leek zal misschien meer (200 a 300 euro) neertellen omdat deze niet weten waar ze naar moeten kijken.

Ligt er aan hoe je de pc ook te koop zal zetten op marktplaats... bijvoorbeeld.
 
Idd Marktplaats, mee eens zoals reeds opgemerkt. Ik zou zelf niet meer dan 150 geven, mijn ondergrens, er is idd veel aanbod en het is geen bijzondere pc... en daarom wil je er van af... dus kun je niet verwachten dat anderen de hoofdprijs gaan betalen... Toch?
 
Laatst bewerkt:
Computers zijn de afgelopen jaren ook aardig goedkoper geworden met veel instapmodellen rond de 3 a 400 euro (laptops en desktops). Dus als je dat meeneemt en de spullen die je aangeeft omschrijft denk ik dat je ergens tussen de 100 (ja, er is veel aanbod en je hardware is gewoon wat minder (kijk maar eens op marktplaats wat er allemaal te koop is) is) en 200 euro voor kan krijgen.
Eventueel een leek zal misschien meer (200 a 300 euro) neertellen omdat deze niet weten waar ze naar moeten kijken.

Ligt er aan hoe je de pc ook te koop zal zetten op marktplaats... bijvoorbeeld.

Bedankt voor je antwoord ;)
 
Zet de spec er uitgebreid, maar overzichtelijk neer. Dan lijkt het nog wat... Aangevuld met scherpe foto's, want daar ontbreekt het op MP nog wel eens aan.
Aangeven dat het met een legale licentie is. Welke software er evt op zit.
Zorg voor een super schone installatie zodat de pc bij een demo zeer soepel loopt.
 
Ah, bedankt voor de tips. Ga ik zeker meenemen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is het budget voor een nieuwe?

Ding niet aan iemand als goed doel te geven?
Heb er al een paar en de oudste geef ik weg.
 
Beste CorVisser,

Welkom op helpmij.nl ! en dat op valentijnsdag !
Als u in het vervolg direct op iemand een reactie geeft hoeft u geen quote te gebruiken :) U kunt simpelweg reageren op het bericht en iedereen die iets geplaatst heeft in het topic krijgt een mailtje.


Een prettige dag verder en succes met de vraag :thumb:
 
Oh, bedankt dat is een slimme. Mijn budget voor de nieuwe is ongeveer €900-€1000 (hier mijn computer vanaf). Ik ga mijn PC niet weggeven, natuurlijk heel aardig, maar ik vind het meer waard.
 
Flinke afschrijving..... MSI is nu eenmaal een budgetmerk met dito mogelijkheden.... kun je wel een iets betere grafische kaart inzetten, maar een topper wordt het nooit... Lange Pier lijkt zich daar ook bij aan te sluiten

MSI is niet per definitie een budget merk hoor :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan