melding "geen digitale faxen beschikbaar"

Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
304
Ik heb een HP Officejet 6500A Plus.
Na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 krijg ik telkens rechts onderin het scherm de melding "Fax HP Officejet 6500 geen digitale faxen beschikbaar".
Heel irritant, want melding geeft ook nog eens geluid...
Nu heb ik in de HP Printerhulp gekeken bij "wizard digitale fax instellen".
Ik heb die nl. zo ingesteld dat de faxen niet alleen afgedrukt worden, maar ook opgeslagen worden op mijn pc.
Ingesteld dat om de 5 minuten gecontroleerd wordt of er nieuwe faxen zijn om op te slaan.
Deze 5 minuten corresponderen met die irritante melding die ik steeds krijg.
De optie "Wilt u de computer een waarschuwing laten weergeven wanneer een fax wordt opgeslagen" staat op "ja".
Ik heb al een paar keer geprobeerd om deze op "nee" te zetten, maar dat wordt op een of andere manier niet bewaard ; komt
telkens weer terug op "ja" te staan.
Herkent iemand dit probleem en is dit op te lossen ?
 
Ik zou als eerste eens bij HP gaan snuffeken of er een Win 10 update van deze software beschikbaar is.
Je bent niet de enige met software-problemen na de upgrade, veel printers, scanners, ext. usb-aangesloten randapparatuur maar ook div. hardware ( nieuw en ouder ) vertonen zulke problemen onder Win 10.
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb de meest recente software en drivers geïnstalleerd maar het probleem blijft.
Wat ik nu overweeg is om alles van deze printer te verwijderen en opnieuw te installeren en
hopen dat het probleem dan opgelost is, want die melding met geluid is echt super irritant. Ook het feit
dat het mogelijk moet zijn geluid uit te schakelen en frequentie aan te passen, maar dat-ie dit gewoonweg
niet pakt is heel frustrerend :mad:
 
Is altijd het proberen waard, na het verwijderen ook even je registere opschonen met bijv. Ccleaner en daarna opnieuw opstarten en de installatie nog eens doorlopen.
Indien het probleem dan nog niet is opgelost zou ik eens contact op nemen met de HP support-desk.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan