Verwijderd bestand teruggehaald maar kan niet afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woluf

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Berichten
27
Hallo, Ik heb per ongeluk één van mijn interviews verwijderd, maar met Recuva weten terug te vinden (denk ik). Het probleem is echter dat ik hem niet meer afgespeeld krijg... Het is een .m4a bestand (spraakopname android toestel). Alvast bedankt!
 
Ik heb het met VLC geprobeerd, maar dat werkt helaas niet. Ik heb ook het K-Lite Codec Pack op mijn computer staan. Ik krijg bij VLC geen foutmelding. VLC opent gewoon, maar doet verder niks. Ook niet als ik op play druk.
 
Heb je een conversieprogje? Je zou kunnen proberen het (mogelijk beschadigde) bestand naar een ander formaat (mp3 ?) te converteren. Met een beetje mazzel wordt de fout overschreven / gecorrigeerd of zodanig behandeld, dat het wel af spelen is, maar mogelijk met ergens een hapering? Vraag mij niet naar / om een conversietool want ik heb niet echt verstand van audiotooltjes en dus zou ook ik moeten zoeken op Google.

Nee heb je al, v.w.b. afspeelbaarheid, ja kun je alleen maar krijgen............ ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen met dat progje, reactie volgt! Het bestand is 46MB. Recuva gaf trouwens aan dat het bestand in goede staat was en niet overschreven (het bolletje was groen in ieder geval).

Update: Geconverteerd naar MP3. Resultaat: Bestand speelt wel af, maar bevat geen geluid (ook niet met volume vol open, ook niet op verschillende tijdstippen). Helaas...
 
Laatst bewerkt:
Jammer. Als leek op "audioformatenconversie" gebied meende ik mee te kunnen denken.............:confused:
 
Misschien werkt dit:

verander handmatig de naam van het xxx.m4a bestand
naar xxx.mp4.

geen garantie dat dit werkt, maar wie weet...
 
Helaas heeft handmatig ook niet geholpen. Ik zie trouwens dat ik in windows media player wel naar een tijd kan klikken. Zodra ik op play druk springt hij terug naar het begin en stopt hij er weer direct mee. Hij speelt dus nog steeds niks af. Geen geluid... :(
 
Ik zou meerdere recovery programma's proberen. Het kan zijn dat een ander programma het nèt wel doet. Als je - nadat je dat interview hebt verwijderd- helemaal niks meer hebt gedaan met dat medium, dan maak je nog wat kans, anders weinig..

Je kunt nog wat doen, het programma MediaInfo hieronder downloaden en installeren. Dat Recuva bestand (dus niet de MP3) er in openen, een scherm-print maken, en die hier plaatsen.. Dan kijk ik even mee.
Het feit dat er toch 46 MB data in zit geeft (een beetje) hoop. Weet je welke App je hebt gebruikt in Android voor de opname?

https://mediaarea.net/en/MediaInfo/Download
 
Laatst bewerkt:
Bedankt ik ga beide even proberen. Update volgt. Ik heb de standaard app daarvoor gebruikt, genaamd Spraakopname (Galaxy S6, android 5.1.1). Die aantal MB's gaf mij ook hoop inderdaad.

Update 1: Lange Pier, die was ik ook al tegen gekomen. Heb het geprobeerd, maar bij stap zes gebeurt er niks. Ik zal het zo dadelijk nog eens proberen.

Update 2: Waarschijnlijk de eerste keer toch iets fout gedaan, nu heeft het namelijk wel gewerkt! Het bestand werkt weer naar behoren. Bedankt allemaal!

PROBLEEM OPGELOST!
Oplossing: http://sysfrontier.com/en/2014/12/31/hello-world/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan