• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule waardoor je de kolom ziet die je vraagt

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolexroy

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2016
Beste forummers,

Vraagje m.b.t. een formule in excel.

Voor ons management informatie dashboard houden wij onze gegevens bij in excel. Deze worden vervolgens upgeload in het systeem dat we voor het dashboard gebruiken, Klipfolio. Daarvoor dien ik telkens alle gegevens handmatig (of deels geautomatiseerd) te verwerken wat veel tijd kost. Daarom heb ik de volgende vraag:

Bestaat er een formule, dat als je een het nummer van de week invult in een cel, dat je dan in de kolom daaronder alle gegevens uit die kolom te zien krijgt? Zie een afbeelding van hetgeen ik bedoel, bijgevoegd.

Toelichting afbeelding: Je ziet rechts bovenin een gele cel. Daarin staat weeknummer 5 weergegeven. Als ik daar nu nummer 6 invul, dan zou ik graag alle gegevens uit de kolom van week 6 zien. Uiteraard kan ik deze ook zien in week 6, maar het gaat om de koppeling die ik heb met het dashboard. Die koppeling kan ik dan op deze kolom plaatsen zodat te allen tijde de gegevens up to date zijn (ook als ze niet zijn ingevuld in de week want dan is het leeg).

Alvast dank!

MVg Roy

Bijlagen

• Schermafbeelding 2016-02-18 om 10.37.33.jpg
    Schermafbeelding 2016-02-18 om 10.37.33.jpg
    103,4 KB · Weergaven: 49
Post eens een bestandje met wel de gebruikte formules maar zonder de gevoelige gegevens.

Beste Cobbe,

Dank voor je reactie.
Vind bijgevoegd een formule zoals ik het nu gebruik. Nu heb ik een code (gekregen) die altijd de laatste gegevens in de rij laat zien. Maar het probleem is, dat als er een week geen cijfers in (bijvoorbeeld de kolom van week 6) worden ingevuld, dat hij dan de gegevens van week 5 laat zien.

Daarom zoek ik naar een formule, die laat zien wat er in de kolom staat van het weeknummer dat ik invul. Snap je dat?

Bijlagen

Hoi Cobbe,

Ik heb een engelse versie. Zou je het in het engels kunnen zetten?

Ik heb je ook een oplossing gemaakt voor de maandtotalen.
Heb daarvoor cel Z6 aangepast en de maandnamen lichtjes aangepast.

Zie maar of je er iets aan hebt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan