Bluetooth-randapparatuur drivers kunnen niet geïnstalleerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

woooei

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2015
Berichten
24
Hallo,

Ik heb een probleem met het aansluiten van Bluetooth-apparaten op mijn computer. Ik kan ze wel toevoegen, maar vervolgens mislukt het installeren van de benodigde stuurprogramma's.

Stuurprogramma's.png

In apparaatbeheer staan gele driehoekjes bij de betreffende apparaten, en als ik daar rechtermuisknop > details kies staat er foutcode 28: De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd.

Eigenschappen - foutcode 28.png

Maar als ik via dat menu klik op 'stuurprogramma's updaten', dan zegt hij dat er geen stuurprogramma's kunnen worden gevonden.

Geen stuurprogramma's gevonden.png

Hoe kan ik dit oplossen? Het ligt niet aan de bluetooth-apparatuur zelf, want ik heb het probleem met verschillende BT-apparaten die ik aan wil sluiten. Bovendien kan ik ze wél aan bijvoorbeeld mijn smartphone koppelen.

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten van Ierm
 
De juiste en laatste bluetooth drivers van je laptop/pc geinstalleerd?
 
De juiste en laatste bluetooth drivers van je laptop/pc geinstalleerd?

Ja, als ik in apparaatbeheer rechter-muisklik op de Bluetooth-adapter en kies voor 'stuurprogramma's bijwerken', dan zegt hij dat ik de meeste recente stuurprogramma's al geïnstalleerd heb. Daarnaast heb ik via de site van Lenovo (waarvan mijn laptop is) de Bluetooth-drivers gedownload en geïnstalleerd, maar dat helpt ook niets.
 
Staat er in apparaatbeheer bij bluetooth sowieso altijd een vraagteken of uitroepteken?
 
Je mist toch echt meerdere drivers van je pc/laptop.

Zelf Windows 10 geinstalleerd?
Daarna ALLE benodigde drivers van Lenovo geinstalleerd, met als EERSTE de chipset-drivers en daarna de rest?
 
Je mist toch echt meerdere drivers van je pc/laptop.

Zelf Windows 10 geinstalleerd?
Daarna ALLE benodigde drivers van Lenovo geinstalleerd, met als EERSTE de chipset-drivers en daarna de rest?

Ik heb nog Windows 7. Het deed het altijd goed, maar ineens kon mijn Bluetooth apparatuur geen verbinding meer maken.

Wat bedoel je trouwens met de chipset driver? Die heb ik niet bewust als eerste geïnstalleerd.
 
Dag, Je moet drivers hebben die geschikt zijn voor jouw besturingssysteem, ook voor 32 of 64 bits Windows versies. Desondanks kan er een update zijn geweest die de werking van apparaten verhinderd. Je hebt al gekeken of er nieuwe drivers zijn en wachten op een betere update spreekt vanzelf. Je zou kunnen proberen uit te zoeken welke update verantwoordelijk is voor deze verandering en die de-installeren. Een snelle oplossing is natuurlijk: terug gaan naar een systeemherstelpunt van ten tijde dat de apparatuur nog functioneerde. Ik las ook toevallig een heel ander advies die ik je niet wil onthouden: http://ccm.net/faq/28782-sony-vaio-bluetooth-not-working-after-windows-update#solution
 
Bedankt voor je reactie Alfred 2. Ik heb helaas geen herstelpunt van vóór dat het probleem begon, dus systeemherstel zal niet lukken. Ook heb ik in de geschiedenis van windows updates gekeken, maar daar heb ik niets gevonden wat met een bluetooth driver te maken heeft.

Ik heb de oplossing geprobeerd uit de link die je gaf, maar ook dat helpt helaas niet.

Is het mogelijk om ergens de specifieke drivers voor het apparaat i.c.m. het juist besturingssysteem te vinden? De computer hoort dit zelf te vinden, maar ik krijg steeds een foutmelding als ik dat probeer.
 
Jammer, vergeet niet de opgegeven comptabiliteit weer ongedaan te maken.

Microsoft zal maar een heel klein deel van de drivers kunnen vinden. Dat dit toch zo hoort te zijn lijkt mij van niet.

De drivers of stuurprogramma's vind je op de sites van de fabrikanten. Dat staat ook in afbeelding 3 van post #1. Kies op deze site bij support het juiste apparaat en jouw besturingssysteem. Er kan een CD'tje in de doos gezeten hebben. Als het een installatie bestand is dan kan je die gewoon uitvoeren (al dan niet in compatibiliteit modus), is het een stuurprogramma dan kan je vaak zowel het stuurprogramma installeren als Windows de (voor jou juiste) map aanwijzen waar het .inf bestand in staat.

Hier de procedure: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/set-up-a-bluetooth-enabled-device
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan