BedrijfsPC, wil thuisnetwerk NAS bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
350
We hebben hier een PC van mijn vader zijn werk, en hij moet de NAS die thuis staat kunnen bereiken. Wanneer ik een netwerkverbinding wil aanmaken in Windows Explorer, kies ik voor andere referenties.
Daar vul ik de speciaal op mijn NAS aangemaakte user in, 'papa_laptop' met het paswoord.

Hij zegt dat ie de \\DiskStation niet kan bereiken, zever want hij kan hem pingen/webpagina bereiken.

Volgens mij ligt de fout dat als ik gewoon 'papa_laptop' intyp, hij nog altijd probeert aan te melden op het bedrijfsdomein.

Hoe kan ik adhv 'papa_laptop' duidelijk maken dat ie op het thuisnetwerk moet inloggen. Wij hebben geen domein, en ook geen WORKGROUP of whatever.
 
Zever. Je hebt altijd iets, minimaal een werkgroep of iets dergelijks. Je kunt eens proberen om als gebruikersnaam <netwerknaam van je nas>\papa_laptop te gebruiken of alternatief papa_laptop@<naam van je nas>
 
Zever. Je hebt altijd iets, minimaal een werkgroep of iets dergelijks. Je kunt eens proberen om als gebruikersnaam <netwerknaam van je nas>\papa_laptop te gebruiken of alternatief papa_laptop@<naam van je nas>

Op andere PC's staat het gewoon ingesteld als \\DiskStation , maar zal morgen nog eens proberen. \\DiskStation\papa_laptop werkte niet, misschien werkt dat alternatief wel.
Heb de gebruiker trouwens enkel Webdav toegelaten, FTP of andere dingen heeft ie niet nodig om enkel te lezen, toch?
 
Wat wil je hem laten lezen dan? Webdav is alleen voor een agenda( in outlook of zo)(dus niet een webbrowser)
Voor gebruik van bestanden moet je vader filestation rechten hebben of ftp.
 
Wat wil je hem laten lezen dan? Webdav is alleen voor een agenda( in outlook of zo)(dus niet een webbrowser)
Voor gebruik van bestanden moet je vader filestation rechten hebben of ftp.

Is goed heb het zo ingesteld.

Denk dat het correct werkt, hij kan enkel lezen uit 1 map, andere kan ie niets doen. ALles lijkt goed, bedankt!
 
dus het verbinden gaat nu ook goed?
 
dus het verbinden gaat nu ook goed?

Ja, heb de indruk dat ie toch de referentiegegevens heeft onthouden, wss nadat ik papa_laptop@<naam van je nas> invulde. Nu gewoon een snelkoppeling gemaakt naar \\DiskStation en alles lijkt normaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan