• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik gegevens uit tabblad filteren op een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragonaut

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2016
Bekijk bijlage Verkoopforum.xlsx Hallo, voor een ontbijtactie voor een lagere school zou ik graag uit een adreslijst (tabblad database) telkens uit kolom A waar de personen in staan,- als ik één van de voorkomende namen invul in het volgende tabblad kolom A in de gele cel van het tabblad "chauffeur print rondrit fiche",- dat deze gegevens voor die persoon worden overgenomen in dat tabblad "chauffeur print rondrit fiche". Bedoeling is dat ik op naam van de chauffeur deze een fiche kan geven waar die overal langs moet om ontbijten uit te delen, met het aantal ontbijtzakken en telkens 1 goodiebag per adres... Ik weet dat het niet makkelijk is maar ik hoor dat er hier mensen zijn die dit zouden kunnen realiseren...Iemand vertelde mij dat het mogelijk zou zijn om middels "een knopje" inééns een opsplitsing/verdeling te bekomen per chauffeur, maar dat is een beetje vergaand denk ik...? Ik zou al heel tevreden zijn per naam door in te vullen in de cel. Kriebelt het bij iemand die dit kan,- en mij hierdoor te helpen. Ik zou alvast heel dankbaar zijn. !! Ik stuurde het bestandje mee. Er zouden in het eerste tabblad enkele honderden lijnen/adressen worden aangevuld... Vrg Filip

Kijk eerst maar eens of het eerste gedeelte van je verhaal doet wat je voor ogen hebt. Heb je dit door, kom dan in een volgend topic met je vervolg vraag......dus per vraag een nieuw topic zodat het geheel overzichtelijk blijft.

bucky

Bijlagen

2 Hoe kan ik gegevens uit tabblad filteren op een ander tabblad

Dank !! Dat nijgt er al heel sterk naar! Verdere bedoeling is dus dra je in een aparte cel de naam van de persoon invult, alle lijnen uit de database met die naam eronder verschijnen.Bekijk bijlage 1-Verkoopforum.xlsx

2 Hoe kan ik gegevens uit tabblad filteren op een ander tabblad

Dank voor de inzage.
Echter, als ik een andere chauffeur invul dan verschijnt er niets meer in de velden,- ook als ik dan weer de voorbeeld chauffeur invul ( persoon3 ) zoals je deed,- ook dan verschijnt er niets meer? Of doe ik iets niet goed?

Bij mij werkt het gewoon, geen idee waarom het bij jou niet zou lukken.

Ik vermoed door een Ned. versie waarin dit verschijnt (;_xlfn.AGGREGATE).

Of omdat Aggregate pas ondersteund wordt vanaf XL2010, XL2013 en XL2016.

Inderdaad, vergeten dat dit pas van XL2010 ondersteund wordt.

Dit ziet er fantastisch uit en eigenlijk al bruikbaar, ik ben blij. Nog één vraagje, maar ik weet niet of dit kan. Ik paste de layout en het bereik wat aan,- anders is alles hetzelfde. ( zie nieuwe bijlage ) Is het mogelijk indien je van het 2de tabblad (gefilterde resultaat ) evenveel copies maakt ofdat er chauffeurs zijn, dat dan al deze tabbladen functioneel blijven? Dat dan bijgevolg indien je aan de database (1ste tabblad) lijnen toevoegd,- alle tabbladen ( met elk hun eigen naam ingevuld in cel A2) zich daar naar aanpassen? Als ik nu een copie maak, passen deze zich niet meer aan volgens de database. Dank u wel, indien haalbaar. :o Bekijk bijlage Verkoopforum ontbijtpakettenv2.xlsx

In dat geval moet je op de worksheet "database" een hulpkolom bijmaken voor elke extra chauffeur.
Op de worksheets verwijs je dan in de formules naar die specifieke hulpkolom.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hulpkolom extra

Jahoor, ik merk dat het tabblad van de extra chauffeur volledig functioneel is, exact zoals gewenst. :-)
Ik maakte nu zelf ook een copie/tabblad extra chauffeur en paste de formule aan,- verwijzend naar de extra hulpkolom voor deze chauffeur en paste alle cellen aan in het extra tabblad.

=ALS.FOUT(INDEX(database!B$2:B$1999;VERGELIJKEN(RIJEN($2:2);database!$L$2:$L$1999;0));"")
Tommeke : door WHER ok :-)

Gemaakte copie:
=ALS.FOUT(INDEX(database!B$2:B$1999;VERGELIJKEN(RIJEN($2:2);database!$M$2:$M$1999;0));"")
Mariette: door DUMMY werkt niet..?

Ik merk dat ik nog steeds iets verkeerd doe? zie aangepaste bijlage...Bekijk bijlage hulpkolomVerkoopforumv2.xlsb

Vrg Filip

In tabblad Database moet je in de hulpkolom van Mariette (M) ook nog de tabnaam aanpassen en de correcte celverwijzing (A2 ipv B2)

Laatst bewerkt:
ok

Jaaaa, alles werkt nu. Ik ken een secretaresse in de lagere school die vandaag zal wikkelen op haar stoel van pure jeunste!! Neeee, ze is bezet!
Bedankt iedereen in volgorde van verschijning:
Ad Becude voor de ontvangst
WHER voor het determinisme
HSV voor het linguistisch determinisme
Warm Bakkertje voor de kers op de taart
De taart gaat in vier en WHER krijgt de kers. :cool:
Vrg Filip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan