Vastlopen computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jormen

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Sinds een tijdje loopt mijn computer regelmatig vast. De muziek hapert dan en ook de muis verplaats zich met schokken.
De computer draait nog op windows 7, ik heb de upgrade naar 10 nog niet gedaan. ( misschien handig )

Verschillende scans gedraaid voor malware en virussen maar niks gevonden. Iemand een idee waar ik het probleem kan ontdekken?
Thanx!

Alle ventilatoren en koelblokken binnenin stofvrij?

En wat start er zoal mee op? uitvoeren/zoeken, msconfig, tabblad opstarten of mt ccleaner, gereedschap en opstarten.

NVIDIA GEFORCE Experience, Microsoft security Client, Spotify 2x , Microsoft Office, GDATA en QUicktime starten op, deze staan aangevinkt bij opstarten.

Ik heb al een tijdje niet gecontroleerd op stof. Bijgevoegd temperatuur waarden binnen de computer.
Speedfan 22 feb.png

Laatst bewerkt door een moderator:
En zo te zien minimaal twee anti virus programma's geinstalleerd.
GData en Microsoft Security.

Dat is in ieder geval niet goed

En je processor echt veel te warm

Laatst bewerkt:
Dus die microsoft verwijder en/of uitzetten, en de kast eens controleren op stof?

In ieder geval 1 van de antivirus programma's goed verwijderen ja.

Tevens je kast goed stofvrij maken en zeker ook de koeler op je processor!!

Maare, dat vastlopen, dat is blijvend of gaat hij na een poosje weer verder?

Alles uitvinken wat niets met drivers of een virusscanner heeft te maken en rebooten en idd één virusscanner houden en de andere verwijderen.
Die nVidia Experience ook uitvinken, geeft soms ook problemen.

Of probeer de beta.
http://www.geforce.com/geforce-experience/gfe-beta

Dat varieert regelmatig, maar ik heb het idee als de computer meerdere acties moet uitvoeren dat hij dan gaat haperen.
En wat kan ik met de beta versie van GEforce?

Download
56c58586553a6-f0554a4c1ed314ba-16x16.png
Open Hardware Monitor naar bijvoorbeeld het bureaublad..
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "openhardwaremonitor-v0.7.1-beta.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op OpenHardwareMonitor.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren.
  • Klik bovenin het menu op File > Save Report en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
  • Voeg dit rapport als bijlage toe aan het volgende bericht.

De temperaturen zijn iig niet de boosdoener. Eens kijken of we a.d.v. andere informatie iets voor jou kunnen betekenen.

Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • [*] Flush DNS
    [*] List content of Hosts
    [*] List last 10 Event Viewer Errors
    [*] List Installed Programs
    [*] List Devices (Only Problems)
    [*] List Users, Partitions and Memory size
    [*] List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

@jormen, het is niet noodzakelijk om te quoten bij elke reactie.

Heb de scan uitgevoerd, thanx vast :)

Processor gebruik zit regelmatig erg hoog, boven de 80. Misschien heeft dit er nog iets mee te maken.

Bekijk bijlage MTB.txt

Laatst bewerkt:
Error: (02/19/2016 03:50:05 PM) (Source: SideBySide)(User: )
Description: C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_41e855142bd5705d.manifestC:\Windows\WinSxS\manifests\amd64_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_fa3b1e3d17594757.manifestC:\Program Files (x86)\LG Electronics\LG PC Suite\LGPCSuite.exe

1. Download en installeer
conemu.png
ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)

Typ: SxsTrace Parse -logfile:%userprofile%\desktop\SxsTrace.etl -outfile:%userprofile%\desktop\SxsTrace.txt & start notepad %userprofile%\desktop\SxsTrace.txt

Je ziet dan in het opdrachtvenster het volgende:

(Parsing log file SxsTrace.etl...
Parsing finished! Output saved to file SxsTrace.txt.)

2. Doe het volgende:

Check in Configuratiescherm -> Software of [windowstoets+r] -> typ: appwiz.cpl welke versie van Microsoft Visual C++ geïnstalleerd zijn.

Ontbreekt bv. Microsoft Visual C++ 2005, Microsoft Visual C++2008 of Microsoft Visual C++2010, download dan
Microsoft Visual C++ 2005(x86) Redistributable Package
Microsoft Visual C++ 2005(x64) Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2008(x86) Redistributable Package
Microsoft Visual C++ 2008(x64) Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2010(x86)Redistributable Package
Microsoft Visual C++ 2010(x64)Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2012 (x86 and x64) Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2013 (x86 and x64) Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2015 (x86 and x64) Redistributable Package

Laatste ondersteunde Visual C++ downloads

(Hernoem vervolgens de gedownloade bestanden door er 2005, 2008 en 2010 achter te zetten, omdat de bestanden dezelfde naam hebben.)
Dit zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen. Verwijder dus geen één versie ervan! Start vervolgens opnieuw op.
Error: (02/20/2016 04:25:36 PM) (Source: Application Error)(User: )
Description: AVKProxy.exe1.5.15330.5965656c950ntdll.dll6.1.7601.1913556a1c6fac00000050002e50987c01d16be7301b51e7C:\Program Files (x86)\Common Files\G Data\AVKProxy\AVKProxy.exeC:\Windows\SysWOW64\ntdll.dll2fe8b2fb-d7e6-11e5-bf5c-d43d7eb68e3e
GData geeft problemen. Mss is het een idee om de GData Uninstaller in te zetten en GData opnieuw te installeren.

Date: 2015-07-27 15:14:43.442
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume2\Program Files (x86)\AVG\AVG PC TuneUp\avgdumpa.exe kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.
Installeer AVG PCTuneup opnieuw en verwijder deze daarna.

Laatst bewerkt:
AVG PCTuneup kan ik niet vinden als programma, kan deze nog ergens anders staan?
Het programma ConEmu begrijp ik niet helemaal, daar kom ik niet echt uit.

GDATA zal ik opnieuw installeren, misschien helpt dat.
Heeft het processor gebruik nog invloed hierop? Die is regelmatig best hoog.

ConEmu moet je alleen installeren en openen met administrator rechten. Dan plak en enter je de blauwgedrukte regel van de instructie waardoor je een log krijgt op je bureaublad.

Van AVGPCTuneUp kun je de map verwijderen C:\Program Files (x86)\AVG\AVG PCTuneUp

Je kan mss eens een schermafbeelding ervan plaatsen van het processorgebruik.
Ga naar http://www.imgdumper.nl.
Klik op "Bladeren...".
53f8ea878ba18-imgdumper_bladeren.PNG

Selecteer het bestand dat je wilt uploaden en klik op "Openen".
Klik vervolgens op "Upload".
53f8eab844fb7-imgdumper_upload.PNG

Na het uploaden geeft de website een aantal links die verwijzen naar je ge-uploade bestand.
Selecteer alle tekst in het veld onder "UBB image:" en kopieer de inhoud.
53f8ec1ff2e04-imgdumper_links.PNG

Plak de gekopieerde tekst in je volgend bericht.

Laatst bewerkt:
56cce30f3ce98-processor.png

Is van de processor, die regelmatig best wel hoog is. Ik heb het idee dat de pc dan vast loopt.
AVG is als het goed is volledig eraf, de scan kon AVG ook niet vinden.
Tijdens het scannen met Adlice zit de processer regelmatig op de 100..

@jormen

Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op bericht" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige reactie reageert en niet de "quoteknop".
Succes verder met je vraag.

Je kunt je screenshot ook gewoon plaatsen via de werkbalk in je bericht (voeg afbeelding toe).
Nu heb je de grootte van het screenshot niet aangepast (Paint neem ik aan) en bungelt je tekst ergens onderaan een leeg veld.
Als je het taakbeheervenster had gemaximaliseerd hadden we een volledig overzicht gehad van àlle processen.

77 processen zie ik, dat is vrij veel. Hoeveel processen staan er na opstart? Bij mezelf kom ik zelden boven de 50 uit.
Ik kan nu al zien dat verschillende processen niet automatisch mee hoeven op te starten. Hoeveel RAM heb je op de pc en hoeveel wordt er gebruikt na opstarten (prestaties)?
Als je een volledig overzicht geeft zullen er heel wat processen uitgevinkt kunnen worden bij msconfig>opstarten.

Microsoft Office en NVIDIA GEFORCE Experience kun je al uitvinken, die kun je ook handmatig starten d.m.v. een snelkoppeling of via alle programma's.
Als je niet constant je beeldinstellingen verandert of je resolutie is je Nvtray exe niet nodig en ok die NvTrmu uitzetten.

Let wel: Office start het hele pakket op (Word,Exel, Powerpoint enz) indien geïnstalleerd. Via alle programma's kun je kiezen welk onderdeel wordt gestart.
Trouwens als je een b.v. een Word document wilt openen wordt dat onderdeel automatisch opgestart. Dus automatisch mee opstarten van de pc is beslist niet nodig.
Zet alle Office gerelateerde services op handmatig bij services.msc
Zorg dat je antivirussoftware en firewall automatisch mee opstarten (schakel de ingebouwde Windows firewall uit als je een andere 3th party firewall hebt zo als ik kan zien), de rest kun je bijna allemaal uitzetten.
Om verschillende redenen gebruik ik nog steeds de ingebouwde Windows Firewall, na ongeveer zowat alle andere uitgetest te hebben.
Maak een nieuwe (volledige) screenshot van taakbeheer.

Laatst bewerkt:
proc.png

Computer heeft 3GB RAM geheugen. Ik heb echt het idee, als er meerdere programma's draaien dan de haperingen komen. Zojuist 2 streams tegelijk en andere site geopend, waarna de computer heel erg haperde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan