Gezocht Query maker... gegevens uit DB voor rapportage doeleinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJMarc

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
33
Welke query wizard kan me voorzien in het volgende, of helpen met... op zijn minst.

Voor rapportage doeleinden is het nodig dat er variabelen beschikbaar komen van gegevens uit een Database (acces, of SQLexpress).

De variabelen worden uiteindelijk in een "rapportage maker" tot een visueel beeld gemaakt (dat visueel maken kan ik dan weer wel :D).

De volgende onderdelen worden ingevuld als selectie waaruit de gerapporteerde gegevens zou moeten bestaan :
* Van Datum (kan zelfde zijn als T/M Datum)
* T/M Datum (kan zelfde zijn als Van Datum)
* Terminal (selectie op naam)


De volgende gegevens zijn beschikbaar en als zodanig genoemd in de database :
* Datum ( bv. 22-02-2016 13:22:22 ) (hieruit moeten dus datum en tijd gehaald worden)
* OmzetHoog (€ 10,00)
* OmzetLaag (€ 10,00)
* OmzetNul (€ 10,00)
* OmzetAlt1 (€ 10,00)
* OmzetAlt2 (€ 10,00)
* Terminal (KASSA1, KASSA2, ENZ. Alfanumerieke namen)


In de rapportage is het de bedoeling dat bovenstaande gegevens gegroepeerd worden weergegeven per uur. (00:00 - 01:00, 01:00 - 02:00, enz.) over de geselecteerde periode (datum van - datum t/m) en ook nog selecteerbaar op alle terminals of per terminal afzonderlijk.

Let op !! De geselecteerde datum van - datum t/m moeten worden samengevoegd tot een resultaat per uur. Dus 01-01-2016 t/m 31-01-2016 levert maar een rapportage op met 00:00 - 01:00 | € 100,00, 01:00 - 02:00 | €25,00, enz.

Wie o Wie ?!? Thanx
 
query op dit moment...

De bestaande query van dit moment is :

SELECT *
FROM betaling
WHERE datum BETWEEN " & FormatDate(fvdtVanDatum, True) & " AND " & FormatDate(fvdtTotDatum + 1, True) & "
ORDER BY datum"

Deze geeft dus omzet per uur per dag aan. De dagen zouden dus nog gecumuleerd moeten worden en de selectie van terminal zou nog toegevoegd moeten worden.

Wellicht dat dit nog meer inzage en een snellere reactie teweeg brengt...

Thanx
 
Ik zou zeggen: Group By gebruiken. Dan kun je overigens niet het asteriksje gebruiken, want dan krijg je exact hetzelfde resultaat. Alleen die velden opnemen die het resultaat bepalen. Het sterretje is eigenlijk voor luie mensen ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan