verkenner reset iedere keer in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

bogent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Op mijn Laptop HP Pavilion heb ik de laatste tijd het probleem dat als ik in Windows 10 in de verkenner werk, het iedere keer gebeurt dat als ik een map of een bestand aan klik om te bewerken, dat de verkenner spontaan stopt en uit beeld verdwijnt.

Ook de taakbalk reset dan en keert even later weer terug.

Als ik dan de verkenner opnieuw opstart lukt de bewerking wel maar bij een volgende bewerking gebeurt weer precies het zelfde.
Verder heb ik geen bijverschijnselen.
Wie weet hier de oorzaak van en eventueel een oplossing voor?

b.v.d. Bob

Ik heb de afgelopen 10 minuten het w w w afgestroopt op basis van jouw probleem. Wat een ontzettend aantal bakken vol met ellende kom je dan tegen. Niet allemaal 100% hetgeen jij ervaart, maar voor 50%, 75% of 95% hetgeen jij ervaart, pagina na pagina.
Er worden de meest exotische oplossingen aangeboden, maar die ga ik je niet voorhouden, je zou er mogelijk door van de regen in de drup geraken.

Wel een heel veilige methode om dit soort 'algemene' (?) probleempjes (mogelijk) op te lossen is het volgende:

Typ cmd in onder de Windows knop (linksonder) en rechtsklik op het resultaat -> CMD en selecteer : uitvoeren als Administrator.

Type op de opdrachtregel : sfc /scannow en druk op de Entertoets.

Er worden mogelijk fouten gevonden en gerepareerd.

Herhaal dit totdat er geen fouten meer worden gevonden en gerepareerd.

Ben jij trouwens helemaal update met Win 10? Ik kwam ook diverse probleemhouders tegen die na het handmatig (wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn in 10) updaten van hun 10 versie, van het probleem af waren.

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat dergelijke problemen vaak zijn veroorzaakt door zgn. Shell Extensions, die (bijv.) een voorbeeldvenster kunnen tonen van een bepaald bestand(stype), en doorgaans zijn geïnstalleerd via niet-Microsoft software (denk aan mediaplayer-software, Acrobat Reader, codecs etc.)

Mocht het verhaal van gast0225 niet helpen, dan kan daar nog naar gekeken worden. Het bijbehorende tooltje is ShellExView, waarbij je alle "externe" shell extensions uitschakelt en kijkt of het probleem dan wegblijft. Indien ja, dan selectief weer inschakelen totdat het probleem weer terugkomt, zodat de laatst ingeschakelde shell extension blijkbaar de 'schuldige' is en weer uitgeschakeld moet worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas heeft de tip van gast0225 niets opgeleverd. Er werden geen fouten gevonden dus ga ik nu de tip van dnties uit proberen.
In ieder geval bedankt voor het mee denken,

Bob

Het goede nieuws is dan iig. dat er verder weinig (lees : niets) mis is met de Windows installatie. Laten we hopen dat de tip van Tijs je probleem oplost.

Na de tip van Lange Pier te hebben toegepast waarin ik het deel "Repair Windows Systeem Image" heb gedraaid, lijkt het er op dat het probleem is opgelost.
Het systeem draait nu al een aantal dagen zonder dat het probleem weer is opgedoken.
Ik hoop dat het verder zo blijft.

Allen in ieder geval bedankt voor het mee denken en de tips.

Bob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan