Openen open office document : verspringt......

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanipe

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2006
Berichten
89
Ik werk dus met Open Office. Als ik mijn CV naar iemand toestuur, dan is de hele boel versprongen.
Als ik het document opsla als .doc bestand gebeurt hetzelfde.
Wat kan ik hieraan doen ??

Alvast bedankt

Nancy
 
Als ik mag gokken?

Een CV bevat vaak een opsomming van items, gevolgd door jaartallen etc. etc. (of andersom, maar iig 'kolommen')
Tussen die 'kolommen' gebruikt een verstandige user TABS i.p.v. spaties.

Wat heb jij gebruikt om de zaken recht onder elkaar te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Als ik mag gokken?

Een CV bevat vaak een opsomming van items, gevolgd door jaartallen etc. etc. (of andersom, maar iig 'kolommen')
Tussen die 'kolommen' gebruikt een verstandige user TABS i.p.v. spaties.

Wat heb jij gebruikt om de zaken recht onder elkaar te krijgen?


Voor het meeste gedeelte tabs en dan van die inspringdingen (bolletjes) voor opsomming
 
Bedoel je met de opmerking "voor het meeste gedeelte tabs........" dat je soms ook met spaties hebt gewerkt?

Kun je eens een fictief documentje van een regel of 5 aanmaken (een fake cv) en die, als die ook verspringt als je deze als .doc opslaat, naar mij mailen?

gast0225-helpmij@live.nl
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je met de opmerking "voor het meeste gedeelte tabs........" dat je soms ook met spaties hebt gewerkt?

Kun je eens een fictief documentje van een regel of 5 aanmaken (een fake cv) en die, als die ook verspringt als je deze als .doc opslaat, naar mij mailen?

gast0225-helpmij@live.nl


Nou dat is dus net het probleem. ik zie het zelf niet dat ie verspringt.
Dat ik hoor pas van de ontvanger.....
Mail verstuurd
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit, verstuur maar, dan kan ik het zien en onderzoeken.

[edit] op het moment van plaatsen van dit bericht ontving ik je mail [end edit]

Probleem gevonden (denk ik) ;)

Ik maak er even 2 screendumpjes van, dan kun je zelf zien waar de oorzaak zit.
 
Laatst bewerkt:
Oké, daar is 'ie dan. Als het probleem bij ontvangers er net zo uitziet als bij mij (linker gedeelte van de afbeelding) dan zit je probleem in het gebruik van tabs aan het einde van een regel, daar waar je een Enter had moeten geven. (zie rechter plaatje. Waar de pijltjes staan had je niet moeten Tabben, maar Enteren.) Dit herhaalt zich dus op de volgende paar regels.

In de tekst die wel keurig netjes wordt uitgelijnd, Enter je wel na iedere regel. (dat gekke zwarte omgekeerde letter p tekentje met het verticale streepje ernaast, vertegenwoordigt een Enter)

De zwarte pijltjes in het rechter plaatje vertegenwoordigen Tabs.
 

Bijlagen

  • tabs.jpg
    tabs.jpg
    104,3 KB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt:
Oké, daar is 'ie dan. Als het probleem bij ontvangers er net zo uitziet als bij mij (linker gedeelte van de afbeelding) dan zit je probleem in het gebruik van -teveel- tabs aan het einde van een regel, daar waar je een Enter had moeten geven. (zie rechter plaatje. Waar de pijltjes staan had je niet moeten Tabben, maar Enteren.) Dit herhaalt zich dus op de volgende paar regels.

In de tekst die wel keurig netjes wordt uitgelijnd, Enter je wel na iedere regel. (dat gekke zwarte omgekeerde letter p tekentje met het verticale streepje ernaast, vertegenwoordigt een Enter)

De zwarte pijltjes in het rechter plaatje vertegenwoordigen Tabs.

Oke, daar zit dus het probleem. Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. Maar ik kan het zelf niet testen, want het komt pas aan het licht als ik het gemaild heb.
Ziet natuurlijk héél slordig uit in geval van een CV. Maar ik heb nog een vraagje: kan ik het document nou het beste gewoon opslaan als .odt of toch als .doc ?
Bedankt alvast voor de hulp
Groetjes Nancy
 
Maakt volgens mij niet zo gek veel uit. Een .odt wordt ook door machines gelezen waarop een Office suite staat.
Doe nog maar even een testje. Zet de cursor op de E van diverse (bij mijn rode pijltje) Ga vervolgens met de pijltjestoets van je toetsenbord 1 positie naar rechts en druk 1x op DEL. Druk daarna op Enter.
Je hebt nu 1 tab weggehaald, en een Enter toegevoegd, waardoor er op de nieuwe regel 5 tabs overblijven. De volgende regel, die begint met roestvrijstaal, wordt nu dus keurig uitgelijnd. Stuur mij de aangepaste versie via de mail als .odt.
 
Laatst bewerkt:
Tip : kijk nog eens naar het plaatje dat ik bijvoegde en dan met name naar het onderwerp "opleiding". Waarom druk je daar achter de regels respectievelijk 3x en 2x op de Tab toets en daarna pas op de Enter ipv gelijk op de Enter achter het laatste woord van de respectievelijke regel(s)?
 
Laatst bewerkt:
Tip : kijk nog eens naar het plaatje dat ik bijvoegde en dan met name naar het onderwerp "opleiding". Waarom druk je daar achter de regels respectievelijk 3x en 2x op de Tab toets en daarna pas op de Enter ipv gelijk op de Enter achter het laatste woord van de respectievelijke regel(s)?

Ja raar hé. Geen idee, ik denk dat de boel verspringt en dat ik dan ga tab-pen. Ik stuur je zo effe bovenstaand door, sorry voor de vertraging maar ik moest gisteren en vanmorgen werken.
 
Ik heb je inmiddels teruggemaild dat de uitlijning onderin nog steeds niet goed is, ik zie nog steeds tabjes aan het einde van regels. Heeft open office niet de mogelijkheid (net zoals Microsoft Office) om dat tekencoderingsscherm zichtbaar te maken, dan zie je zelf direct waar de problemen (nog steeds) zitten.
Bijgevoegd een screen dumpje van het bestand dat je mij niet mailde.
 

Bijlagen

  • cv.jpg
    cv.jpg
    77,4 KB · Weergaven: 118
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan