Problemen na installatie Drupal 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mick Durst

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Berichten
205
Goedemorgen,

Ik heb gisteren een nieuwe Drupal 8 installatie gedaan op een testspagina op mijn website.
Een aantal maanden geleden had ik Drupal 7 geïnstalleerd op een andere testpagina, deze werkt naar behoren.

Maar na de installatie van Drupal 8, op het moment dat de koppeling met de database en de installatie net is afgerond, hoor ik het beginscherm te krijgen van een Drupal pagina.
Ik krijg hier alleen tekst te zien:

snkz81.png


Ik heb al een hoop gezocht op google maar kom er niet uit. Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Mick
 
Het lijkt erop alsof er geen thema op zit.

Mocht dit wel het geval zijn, check dan even of je bestandssysteem voor de temporary files goed staat ingesteld en of deze map schrijfbaar is.

Groetjes!
 
Beste Milenko,

Ik was een weekendje weg dus ik zie nu pas je bericht.

Allereerst bedankt voor je reactie! Ik heb niet heel veel verstand van Drupal, maar is het niet zo dat ik het thema pas kan kiezen na de basisinstallatie?

Ik heb zoals in de handleiding stond de rechten van de map sites\default en alle onderliggende mappen en bestanden veranderd naar 777.
De handleiding gaf aan dat ik 666 moest invoeren maar dat gaf foutmeldingen aan het begin van de installatie.

Zijn er meer mappen die ik andere rechten moet geven?

Vriendelijke groet Mick
 
Update: het werkt.. in de map sites\default stond een bestand default.services.yml. Deze zou tijdens de installatie automatisch gekopieerd moeten worden en hernoemd naar services.yml.
Dit is bij mij niet gebeurd dus dit heb ik handmatig gedaan.

Laatste vraag: kan het kwaad dat ik de bestandsrechten op 777 heb gezet? Kan ik dit zo laten?

Groet Mick
 
Beste Mick,

Voor de installatie is het soms noodzakelijk om de bestanden op 777 te zetten. Na de installatie kunnen de mappen weer terug op 775 en de bestanden op 644. Je settings.php mag zelfs op 444.

777 zou je verder nooit moeten gebruiken. Op een lokale installatie zou het verder geen kwaad kunnen, maar het is wel een slechte gewoonte, omdat 777 op een server rampzalig kan zijn.
 
Ik ga het meteen aanpassen. Heel erg bedankt voor de hulp Milenko!

Groet Mick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan