• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel file opslaan in bepaalde map als PDF file.

Status
Niet open voor verdere reacties.

2000syd

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2015
Hoy iedereen,
een jaartje geleden hebbe jullie mij hier zeer goed geholpen ivm een excel file mat macro's en formules te maken.
Nu word steed deze in de verkeerde map opgeslagen. Het moet in de map "facturen 2016" in plaats van "facturen 2015".
Kan mij hier iemand bij helpen aub? Ik weet helemaal niet meer hoe ik dat toen gedaan heb..

Bijlagen

Je zult het volgende moeten aanpassen naar 2016
Code:
Padnaam = "C:\users\nico\desktop\brenco-technics\facturen\facturen [COLOR="#FF0000"]2015[/COLOR]\"

Tip... Maak voor dit soort bestanden een extra sheet met bijvoorbeeld de naam "instellingen". Hierin kan je dan het pad zetten waar je bestand (of deel van het bestand) moet worden opgeslagen. Zo hoef je nooit in de code te "rommelen" als je ipv iets hard gecodeerd, het eea gewoon uit een instelling haalt. Als je de cel waarin de instelling staat dan ook nog 'ns een Naam geeft, ben je helemaal flexibel.

Dus in de sheet "instellingen" zet je in cel B1 het pad C:\users\nico\desktop\brenco-technics\facturen\facturen 2015\ (in cel A1 zet je dan de omschrijving van die instelling). De cel B1 benoem (= NamedRange (naam bereik)) je dan bijvoorbeeld als rngPadPdf. In de code wordt dan je verwijzing:
Code:
Padnaam = [rngPadPdf]

Laatst bewerkt:
Ik zou gaan voor de tip van Ginger, maar dit kan ook:
Code:
Padnaam = "C:\users\nico\desktop\brenco-technics\facturen\facturen " & Year(Range("B11")) & "\"

In beide gevallen is het wellicht handig om in VBA te controleren of de betreffende map wel bestaat en zoniet, deze aan te maken.

Laatst bewerkt:
Hoy,
bedankt voor jullie antwoorden,
Maar hoe geraak ik daar waar ik dit moet veranderen? ? Dat weet ik nimeer.
Greets Nico

Druk op de toetscombinatie ALT+F11 om in de VBA editor te komen.

Of als het gewoon jaarlijks moet aangepast worden.
En met onderste regel controle op aanwezigheid van nieuwe directory en indien nodig aanmaken.
Code:
    Padnaam = "C:\users\nico\desktop\brenco-technics\facturen\facturen " & Year(Date) & "\"
    If Dir(Padnaam) = vbNullString Then MkDir Padnaam

Wou bedankt heren. Voor mij een grote oplossing en voor jullie aan normale zaak. ;-).
Hartelijk dank!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan