• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie kan mij helpen aan een bruikbaar urenregistratie bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Susan7

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2016
GoedemorgenBekijk bijlage Begin urenoverzicht 2016.xlsx,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen bij het maken van een overzichtelijke urenregistratie voor ons personeel. In de bijlage heb ik een voorbeeld van 2015 gezet.
Graag zou ik deze voor 2016 realiseren (en makkelijk over te zetten naar de komende jaren).
Het gaat om het volgende:
- Juiste data/dagen/weeknummers met indien mogelijk automatische vermelding van nationale feestdagen
- In de tabbladen een kolom met tijdstip aanvang werk, kolom tijdstip einde werk, kolom pauze, kolom gewerkte uren die automatisch wordt berekend n.a.v. voorgaande kolommen.
- De gewerkte uren automatisch worden geladen in het hoofd overzicht op 1e tabblad.

Wie wil / kan mij helpen een duidelijk en makkelijk werkbaar bestand van te maken? Ik heb er niet veel kaas van gegeten...
Bij voorbaat hartelijk dank.

M.v.g.

Je hebt toch al tips gekregen in jouw vorige vraag. Is het een administratie voor jouw eigen uren of een administratie voor meerder personeelsleden?

Hallo,

Ik heb alleen een jaaroverzicht gekregen. Maar het gaat mij met name om het automatisch laten doortellen van de datums / feestdagen, som van de uren kunnen verwerken in een ander tabblad. Daar heb ik helaas geen antwoord op gekregen. Het gaat om 1 medewerker die bij ons werkt die graag een duidelijk overzicht wenst, ik heb helaas niet genoeg kennis om dit bestand werkbaar te maken:(

Dank! Het bestand van Wieter (zie bijlage), daar kan ik denk ik wel wat mee.
- Kan iemand voor mij daar een kolom pauze aan toevoegen en dat deze automatisch verrekend worden in de kolom werktijd? (Anders moet ik bij 3 maal pauze op een dag, 3 x tijd in en 3 x tijd uit invoeren)
- Is het dan mogelijk om het eerste tabblad te integreren? Die heb ik in het bestand erbij gezet.

Dan zou ik al een heel eind zijn.

Hartelijk dank alvast.

Groet, SusanBekijk bijlage Urenreg. Wieter Susan.xlsm.zip

Hoi Ad,

In principe ook een prima overzicht. Alleen waar telt hij het totaal aan uur per week op? Ik zou graag ook een overzicht hebben met de totaal gewerkte uren per maand en de uitbetaalde uren per maand.

Groet, Susan

Susan,

Ik had het iets aangepast, door de kolom "pauze" in te voegen en daarna de formules in de kolommen G en H door te trekken naar beneden waren de week tijden verdwenen.
Dit heb ik hersteld. Kijk maar eens of het zo beter is. Vanaf Rij 53 staan er wat uitkomsten, ik weet niet of dit bij jou van toepassing is.....laat maar ff weten wat je eventueel als uitkomsten wilt bekomen.
Ik zou graag ook een overzicht hebben met de totaal gewerkte uren per maand en de uitbetaalde uren per maand.
Wat bedoel je daar precies mee? Wil je bedragen zien, dan moet er ergens een uurloon staan.

Afijn.....laat maar wat weten.

Bijlagen

Ziet er al goed uit Ad, dank je! Van de optellingen heb ik alleen het totaal aantal gewerkte uren per maand nodig.
Daarbij indien mogelijk zo'n overzicht als hier beneden:

Maand Gewerkte uren Uitbetaald Over/Tekort
Tegoeduren 2014 97,21
januari 23,00 20,00 3,00
februari 93,75 100,00 -6,25
maart 119,00 110,00 9,00
april 131,50 110,00 21,50
mei 187,25 105,00 82,25
juni 95,75 110,00 -14,25
juli 48,75 115,00 -66,25
augustus 36,75 105,00 -68,25
september 96,25 110,00 -13,75
oktober 115,50 110,00 5,50
november 116,00 105,00 11,00
december 51,75 70,00 -18,25
Vakantieuren 6 maanden 64,24 27-1-2015 tm 26-7-2015
vakantieuren 21 weken 51,29 27-7-2015 tm 18-12-2015
Totalen 1115,25 1170,00 157,99

Susan,

Ik heb het over een heel andere boeg gegooid. Het is een bestandje dat ik nog had "liggen" en heb aangepast naar jou idee.
In januari B3 kies je het jaartal, en in jaartotaal zet je het aantal uren dat er per dag moet worden gewerkt, hier zet je ook de naam die op alle tabbladen terug komt.
De uren geef je in met de uur notatie, in het tabblad "jaartotaal" kolom D worden de uren omgerekend om te vermenigvuldigen met euro's.
Een handigheidje voor als je de uren gaat invullen:
Ga naar "Bestand" > Opties > Controle > AutoCorrectie-opties en zet onder "Vervangen" ++ en onder "Door" :
Als je nu b.v.b. 08++30 ingeeft zet Excel dit om in 08:30 Je kunt nu met alléén het numerieke toetsen bord met één hand de uren ingeven. Het is ff wennen maar als je het gewend bent wil je niet meer anders.
Kijk maar weer eens, of het is wat je zoekt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Ad,

Dit ziet er erg goed uit!! Hartelijk dank. Ik ga er a.s. maandag even mee werken, om te kijken hoe het gaat.
Het is wel zo dat in het hele bestand geen euro's hoeven te staan. Op het jaartotaal mogen naast de gewerkte uren de uitbetaalde uren komen te staan, die ik dan handmatig per maand invoer.
Dus wat mij betreft mogen de kolommen teveel en tekort op elk tabblad verdwijnen, zeker omdat onze medewerker ook geen vast aantal uur per dag werkt, maar dat altijd wisselt. Hij staat voor 25 uur per week op contract, de ene week is dat 5 dagen van 4 uur, maar kan ook 6 uur-6uur-6uur-7 uur zijn, of overuren en minuren.
Bedankt!! Groet, Susan

Probeer het met deze dan maar.

edit:
De cel eigenschappen in "jaaroverzicht" D3 t/m D14 moeten staan op: Getal > Getal > en 1 decimaal.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Ad,

Hartelijk dank!

Ik heb nog 3 vraagjes (als dat mag?) en dan ben ik er volgens mij:
- Is het mogelijk om ook een kolom met weeknummers toe te voegen? (automatisch)
- Is het mogelijk om naast de totaal uren per maand ook ergens de totaal uren per week te kunnen zien? (Onze werknemer vult de urenstaat per week in, wanneer ik dan de uren invoer kan ik gemakkelijk zien of de totaal uren van die week kloppen)
- Je edit:
De cel eigenschappen in "jaaroverzicht" D3 t/m D14 moeten staan op: Getal > Getal > en 1 decimaal
begrijp ik eigenlijk niet..

Groetjes, Susan

Dag Susan,

Kijk eens of je hiermee kunt leven. Ik zal nog proberen om een totaal blad met de weken te maken, omdat soms een weeknummer in twee maanden staan.

Bijlagen

Hoi Ad,

Ziet er super uit!:thumb::thumb::thumb:

Als je nog een totaal overzicht van de weken hebt, zou dat helemaal super zijn!
Bedankt, ben er erg blij mee!

Hartelijk dank Ad,

Het bestand is nu helemaal in orde:thumb:

Nogmaals bedankt voor je genomen moeite!!

Hoi Ad,

Ik wilde nu de uren voor 2016 in gaan voeren, maar nu werkt de weektotalen niet. Als ik invoer in 2015 gaat dat wel goed, in 2016 niet.
Zou je daar nog even naar willen kijken?

Groet, Susan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan