MacBook Air (11-inch, medio 2012) microfoon van headset werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

UncreatedKoen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
51
Beste forum,

Ik heb op het moment een probleem.
Ik heb altijd op Skype gezeten via mijn MacBook Air met oortjes in. Zit microfoontje aan en kon erdoor praten. Geen probleem. Nu begin van deze week ben ik tegen het probleem aan gelopen dat mijn MacBook wel muziek enz via de oortjes/headset afspeelt maar als ik iets in probeer te spreken dan pakt mijn MacBook de interne microfoon. Heb er nooit problemen mee gehad en nu ontstaat dit.

Ik heb het getest met de EarPods van Apple en vervolgens met de EarPhones van Samsung die je bij de Samsung Galaxy S5 krijgt.

Heb al gekeken bij Systeemvoordeuren en dan Geluid maar kan ik de oortjes niet selecteren. Heb ook al een PRAM gedaan maar dat werkt ook niet. Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Hieronder twee afbeeldingen als voorbeeld als de EarPods in mijn MacBook zitten.

Mijn specificaties zijn als volgt:

MacBook Air (11-inch, medio 2012)
Processor 1,7 GHz Intel Core i5
Memory 4 GB 1600 MHz DDR3
Video card Intel HD Graphics 4000 1536 MB

MAC OS X El Capitan
Version 10.11.3

Hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Schermafbeelding 2016-02-25 om 14.54.25.png
Schermafbeelding 2016-02-25 om 14.54.29.png
 
Best mogelijk dat de omschakelcontacten wat zijn vervuild, indien je contactspray bezit, daar een heel klein beetje van in spuiten, de connector van de headset dan een paar keer in en uit halen en kijk of dat helpt.
 
Best mogelijk dat de omschakelcontacten wat zijn vervuild, indien je contactspray bezit, daar een heel klein beetje van in spuiten, de connector van de headset dan een paar keer in en uit halen en kijk of dat helpt.

Heet die contactspray toevallig WD-40?
 
als je een losse microfoon gebruikt zonder speakers, werkt het dan wel?
heb je de aansluiting ook gezet op invoer, in plaats van uitvoer
 
als je een losse microfoon gebruikt zonder speakers, werkt het dan wel?
heb je de aansluiting ook gezet op invoer, in plaats van uitvoer

Beste Dennis,

Ik heb geen losse microfoon in huis liggen dus dat kan ik helaas niet testen. Ik heb zoals je ziet in de afbeeldingen die ik erbij heb geplaatst wel uitvoer koptelefoon maar als je invoer kijkt staat de microfoon er niet eens tussen. Hij laat alleen ingebouwde microfoon zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan