Processor verandere

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaco64

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2016
Berichten
53
In mijn laptop zit nu een processor van 1ghz. Kan ik die zomaar vervangen door een processor van 3.2 ghz
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl


Zonder mer en type te melden kunnen we slecht helpen maar ik ben bang dat dat niet tot de mogelijkheden behoort
 
Dan nog wordt het een hele opgave, zit allemaal gesoldeerd.
 
Hoi,

Nee zoals eerdere al gemeld en ook door terrabo wordt gemeld zal dus niet gaan
 
Tis een FT1 socket en ipp kun je geen processors in een notebook vervangen, chipset, vermogen en koeling is voor de proc bedoeld.

Helaas is het een miskoop, dat ding is retetraag.
 
Hoi,

Ja en ook zal het moederbord problemen hebben met een andere processor vraagje waarom andere processor
 
Nou ik hoopte dat die dan sneller zou worden weet jij mischien nog andere manieren
 
kun je een printscreen posten van het tablat prestaties>geheugen, prestaties>processor en prestaties>schijf C. van taakbeheer
 
Hallo,
Voor computer sneller maken heb ik een paar adviezen;
Geheugen is misschien nog uit te breiden.
Schakel bij eigenschappen van de schijfstations Indexeren voor snellere zoekacties uit.
Gebruik geen virusscanner die scans op de achtergrond uitvoert.
Kijk of de Windows updates steeds geïnstalleerd worden en niet opnieuw voorkomen in de lijst.
Stel het virtueel geheugen even groot, minimaal als maximaal, in.
Defragmenteer de schijf en laat het register scannen op fouten.
Wis de tijdelijke internetbestanden, tijdelijke bestanden in mappen en controleer op vrije schijfruimte.
Laat het programma AutoRuns van Sysinternals een lijst maken van alles wat opstart en schakel uit wat niet nodig is. Hierbij de onbekende zaken opzoeken met Google, nut en noodzaak staat meestal bij de eerste zoekresultaten. Updaters en indexeerders houden de computer vaak op. Eén enkel slecht programma kan de computer bezet houden, zoals een stuurprogramma voor geluid. Doe daarom eens goed onderzoek met Google naar de namen in deze lijst.
Doe een malware en spyware scan.
 
Laptop heeft een AMD Essentials E1-2100 Accelerated Processor, die zal nooit veel sneller worden maar voor nog geen € 400 nieuwprijs kun je ook niet veel bijzonders verwachten.
Als je sneller wilt zul je een andere laptop moeten kopen met een budget van rond de € 600 - 650, dan heb je iets wat fatsoenlijk presteert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan