sound blaster Audigy speelt maar op 2 speakers (geen surround)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Hoi ik heb een pc met Windows XP op mijn tv aangesloten waarmee ik films, series e.d. kijk.
Het interne Realtec geluid gaf het op dus heb ik er een mooie soundblaster 5.1 geluidskaart in gezet die ik nog had liggen.
Nieuwe drivers geinstalleerd, en hij speelt prima, op twee kanalen
De andere twee uitgangen komt niets uit..
En ik baal er van dat er bij die drivers geen speaker setup test programmaatje zit net als wel bij de Sound Blaster Live 5.1 zit.
(ia daar geen 3rd party programma voor? (heb de hele middag gegoogled niks gevonden, misschien de verkeerde zoekwoorden?)

PC:
Moederbord: Intel (een gebruikte kantoor machine kan op het MB geen type nummer vinden)
Processor: Intel Pentium Dual E2200 2x2,20 GHz
RAM: 2Gb
Geluid: Creative Sound Blaster Audigy 1394 AEX Advanced HD kaart met aansluitingen voor 5.1 surround.
Video: Nividea GForce8600gs (met HDMI)
Besturingssysteem Windows XP Service Pack 3 (met AVAST en Sygate firewall)
Ik heb wel Win7 geprobeerd maar dan stopt het beeld telkens om te bufferen, PC zal te licht zijn en met XP draait het prima)

(HDMI geluid is uitgeschakeld)

Het probleem is dus met het geluid, ik heb twee video players gebruikt: Cowon Jet Audio en Mediaplayer classic die bij het K-Lite codec pack zit.
Geluid staat ingesteld op 5.1 , gesynchroniseerd met Microsoft Windows Configuratiescherm.
Zonder test programmaatje heb ik geen idee of de center speaker en achter speakers wel goed staan..

Zijn er nog dingen die ik kan proberen ?



Dat is het wel
 
Aan de drivers van die kaart zal het niet liggen, check je instellingen naar de audio uitvoer in de mixer of die wel op 5.1 staan ingesteld en niet op 2.0/2.1
Speakers op de juiste aansluitingen aangesloten?
Dit is een kaartje die al lang niet meer wordt ondersteund door Creative. Maar nog wel veel van is terug te vinden.
Je hebt wel de laatste versie van het stuurprogramma geinstalleerd? Versie: 2.18.0017
 
Er stond nog een settinkje verkeerd , ik heb nu wel alle kanalen maar ook een beeld ratel .
Dat had ie niet op een gewone monitor maar wel op de tv, zet ik de tv uit, weg ratel..
Ik begin er een beetje moe van te worden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan