bouwblokken inventaris android app te bouwen in C# / Visual studio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
152
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het leren van C# en probeer dat te doen door dingen te maken die ik ook in mijn job kan gebruiken.

Wat ik nu in mij hoofd heb:

- Android app om een inventaris van bvb een winkel mee te maken
- upload articledata in app gebaseerd op een excel file (bvb in dropbox): reference number / barcode / description

- Als de data beschikbaar is in de app kan de gebruiker barcodes scannen (via bluetooth scanner die als toetsenbord dient)
- Als de barcode gevonden is in de geuploade data: bijbehorend article tonen, description en de gebruiker moet het aantal ingeven
- Als de barcode niet gevonden is in de geuploade data:de gebruiker moet het artikel of de barcode manueel ingeven + het aantal
- Elke keer als het aantal is ingegeven bevestigd de gebruiker zodat artikel en aantal wordne opgeslagen
- Als alle items zijn ingegeven: exporteren van de getelde gegevens (idealiter in excel richting dropbox): article, barcode, description, quantity

Momenteel zit ik vast want weet niet hoe te starten:

- welke database moet ik gebruiken voor een android app en hoe creëer ik die in visual studio 2015?
- Als de excel data naar de android app moet: gaat die direct in de database of wordt die eerst in variabelen in C# opgeslagen?

kort gezegd: ik heb moeite om te zien hoe de archtectuur van de solution in mekaar zit. welke bouwblokken moet ik gebruiken...

Kan iemande me in de juiste richting zetten door de grote lijnen aan te wijzen hoe ik hier best aan kan beginnen?

thanx a lot!

grtz,

chris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan