Ziggo modem valt continu weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

B2C

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2016
Berichten
14
Tot een paar maanden terug geen enkel probleem gehad met bijgeleverde draadloze modem Cisco EPC3928 van Ziggo.
Maar sinds november/december 2015 moet ik regelmatig op mijn laptop (MacBook Pro 13inch) de WiFi uitschakelen
en vervolgens weer inschakelen, omdat ik anders geen internetverbinding lijk te hebben.
Bij Google Chrome wordt onderin het scherm namelijk weergegeven 'Host instellen', waarbij dit verdwijnt als
er opnieuw WiFi ingesteld wordt door mij.
Mijn vriendin heeft op haar Asus laptop met Windows 7 hetzelfde probleem, dus het lijkt niet aan mijn laptop of OSX te liggen.
Nu heb ik zelf al geprobeerd om een vast kanaal in te stellen op het modem in plaats van een automatische keuze
door het modem zelf, maar dit lost het probleem niet op
Iemand enig idee wat de oplossing voor mijn probleem zou kunnen zijn? Buiten het kopen van een degelijk router.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een optie ja! Ik dacht dat er misschien nog andere opties waren om dit probleem op te lossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wegvallende wifi verbinding...ziggo laten meten en herstellen.
Modem is ook van ziggo dus.....
 
Ik heb er ook last van, maar ik heb tijdens abbo-afsluiting een UBEE modem gekregen. Ik heb gebeld en heb tenslotte toch een nw modem gekregen, nu een Tecnhicolor. Installatie moet nog gebeuren ..
Wegvallende WIFI-signaal, geen enkele verbinding mogelijk, ondanks de 4 meter afstand ..
 
Bij mij gaat het ook over een stuk van 4/5 meter met daarbij enkel triplex-muurtjes.
Wel woon ik in een flat, waar een hoop mensen zitten die ook gebruik van Ziggo/WiFi
 
Probleem bij Ziggo neerleggen, je betaald voor een goede verbinding.......
 
Al die door de provider verstrekte modem/routers combinaties zijn waardeloos, ben nog geen één deugdelijke tegen gekomen.
Lekker een router tussen zetten en die het WiFi gedeelte laten regelen.

Verder trek ik de opinie van Tardis in twijfel, ik heb een KPN Experiabox met wifi problemen. Dit kreeg men niet opgelost en heeft toen de aanschaf van een router geheel vergoed.
 
Laatst bewerkt:
In reactie op post #5 : Zojuist de nwe modem/router geïnstalleerd; Downloadsnelheid Oud 40Mbit, nieuw 120Mbit , Upload Oud 4 Mbit, Nieuw 12 Mbit ... en dat via WIFI ..
Er zijn wel goede modems dus.
 
Mag ik vragen welke modem/router je hebt gekregen van Ziggo? dan kan ik hier misschien specifiek naar vragen.
 
Lekker een router tussen zetten en die het WiFi gedeelte laten regelen.

En dat veroorzaakt dan net weer de problemen bij mensen met een "normaal" modem :rolleyes: :)
Want juist door het hogere vermogen van de routers (vaak met aangepaste firmware), wordt het bereik veel groter en dus ook het bereik waarop je buren stoort.

Ik heb hier ook regelmatig slechte wifi, met wel 50+ netwerken in de buurt. Ik kan een aangepaste Engenius router aansluiten (vermogen iets van 2500 mW) en dan heb ik perfect Wifi... zelfs aan het eind van de straat. Alleen de buren hebben dan een stuk minder. :d
 
@Whittey, gebeld met Ziggo, maar men gaf hier aan dat het sturen van een nieuw modem wat hen betreft geen oplossing is.
Hier kunnen ze niet aan gaan beginnen bij alle mensen met een slecht signaal. Ik kon een AP bij hen aanschaffen of zelf een
nieuwe router aanschaffen.
@Buick, Ik zag dat dit ook mogelijk was bijvoorbeeld de routers van Asus, waardoor je in ieder geval in huis voldoende bereik hebt.
Het nadeel is dat ik in een appartementscomplex zit met ongeveer 30-40 Ziggo-gebruikers op enkel de verdieping onder en boven mij.
 
Nee, zelf niet, ben KPN-klant en mijn hele netwerk is bekabeld...
WiFi wordt hier uitsluitend door de smartphones gebruikt.
Ik denk ook dat de kwaliteit van de gekozen Powerline-adapters hier een rol speelt, veel beloven een hogere snelheid dan ze in de praktijk waar maken, die ervaring heb ik wel.
 
Toevallig ervaring hiermee in combinatie met Ziggo? Dit werd mij namelijk afgeraden door de mensen van Ziggo die ik sprak, omdat de combinatie niet goed zou werken.
Op z'n zachts gezegd, wat een onzin, heeft toch niets met Ziggo te maken, zeker een stageloper aan de lijn gehad......

Paar kennissen gebruiken ze ook en hun isp is Ziggo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan