Edge ziet nummer als hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

B1B2nw

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
14
Na upgrade naar Windows10 en gebruik van Microsoft Edge krijg ik het verschijnsel dat nummers (bijvoorbeeld een factuurnummer 10.133129.14) wordt gezien als link: Edge onderstreept het nummer, bij klikken vraagt Edge met welke app ik de link wil openen. Hoe kan ik dit verschijnsel voorkomen?
 
Waar voer je dat nummer precies in? In het zoekvak en dan een Enter?
 
Het komt niet voor in een invoer veld maar op een overzicht scherm: lijstje met posten, waaronder factuurnummers met format 99.999999.99. Zonder puntjes komt het verschijnsel niet voor.
 
Ik snap even de link met / naar Edge niet.
Als je in een overzichtsscherm zit (waarbij ik hier achter mijn beeldscherm er geen flauw idee van heb wáár jij je op de computer bevindt; welk overzichtsscherm van welk programma / waar / hoe?), dan zit je in een programma óf op een webpagina van een website, toch? Wat is de relatie met / naar Edge?
 
Laatst bewerkt:
Ik licht het even toe.
Het betreft een via de cloud beschikbaar programma van een ICT leverancier. Bij gebruik van andere browsers geen probleem, alleen indien Microsoft Edge wordt gebruikt voor dit programma dan treedt dit verschijnsel op.
 
Mijn veronderstelling is/was dat dit dmv een instelling in Edge te voorkomen is?
 
Wellicht voor wat meer duidelijkheid:
NMB.jpg
 
@B1B2nw Oké, nu snap ik je. Ik heb zojuist binnen Edge een grappig testje gedaan. Dat nummer van jou in het zoekvak van Edge ingevoerd.
nu zijn er 3 manieren om te gaan zoeken / het zoeken te gaan starten:

door een 'Enter' te geven;
door op het nummer dat door Bing wordt onderstreept, (ja, idd. Bing opent een tweede regel met dat nummer en onderstreept het!) te laten zoeken met Bing of:
door te (muis) klikken op het blauwe vierkantje met witte pijltje in het zoekvak van Edge om te laten zoeken en juist met deze laatste optie gaat het mis, want dan vraagt / zegt Edge dat de pagina niet bestaat en adviseert Edge om een juiste url in te voeren. ;) :D

Er zit dus idd. iets niet helemaal goed in Edge. In de instellingen kan ik er niets over vinden. Het zal dus wel een bugje zijn in Edge.

Laat je Edge zoeken met de 1e of 2e optie, dan gaat het goed, er komt een antwoord dat de gevonden informatie op het w w w niet bestaat.
 
Laatst bewerkt:
Hetzelfde verschijnsel heeft chrome ook met android, die maakt daar een telefoonnummer van, die puntjes worden geassocieerd naar een bepaalde functie lijkt het.
Denk eerder een bug in de browsers.
 
Nu moeten we het alleen nog aan mamma en pappa (lees -> Microsoft) vertellen, of zouden ze daar al door hebben..........? ;)
 
Dat probleem wordt al vermeld sinds Edge nog Project Spartan was, dus dat zullen ze vast wel weten. Maar of ze er wat aan gaan doen... :rolleyes:
 
Toch niet verkeerd geweest om 2 maanden geleden, na 25 jaar gebruik te hebben gemaakt van opeenvolgende IE versies, over te stappen naar Chrome................ ;)
 
Zojuist een grote cumulatieve update voor Win 10 binnengehaald, zie het resultaat : 10.133129.14
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan