HTML - label van checkbox naar textarea

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJongste

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2016
Berichten
24
Geachte programmeurs,

Ik probeer een schadeformuliertje te maken. Met het aanvinken van de checkbox moet het label ervan in de textarea gezet worden (met een dubbele punt erachter) opdat de klant erachter kan beschrijven wat er mis is. Wie kan mij op weg helpen om dat voor elkaar te krijgen?

Code:
<fieldset>
    <legend>Schaderapport</legend>
                 
        <p>Schade voertuig aan:</p>
            <input type="checkbox"><label>Motorkap</label><br>
            <input type="checkbox"><label>Spatborden</label><br>
            <input type="checkbox"><label>Portieren</label><br>                        
            <input type="checkbox"><label>Dak</label><br>
            <input type="checkbox"><label>Kofferbak</label><br>
            <input type="checkbox"><label>Bumpers</label><br>
                                                 
        <p>Beschrijf de schade:</p>
            <textarea></textarea>

</fieldset>

Alvast bedankt voor het meedenken, Jan
 
Heeft dit nut... je zet een vinkje bij 2, 3 en 6. Dan typ je alle schade. Je kijkt nog eens naar de auto en haalt het vinkje bij 3 weg. In deze situatie moet dus specifiek de tekst van 3 ook automatisch weggehaald worden. Waarom wel bij aanvinken en waarom niet bij uitvinken?
 
Excuses voor de late reactie, ik ben geveld door de griep. Het nut zit voor mij in de lay-out en ik hoop zo enige structuur in de antwoorden mee te geven. Nu heb ik achter elke checkbox een tekstveld staan en het oogt veel rustiger met een testarea achter de boxes. Verwijderen bij uitvinken is erg mooi en een mooie stap verder.

Kom ik uit bij javascript als ik mijn idee wil uitwerken? Niet omdat het moet, maar omdat het kan :)

Dank voor de reactie, Jan
 
Je laatste vraag... ja, je komt bij Javascript / jQuery terecht.

Nu heb ik achter elke checkbox een tekstveld staan
Als Javascript toch gebruikt moet worden kun je de vraag stellen of het tekstveld tevoorschijn komt als je de checkbox aanvinkt en weer verdwijnt als je de checkbox uitvinkt. Dan heb je voor elk item genoeg schrijfruimte én je layout oogt toch rustig. Deze vraag zou je in Javascript kunnen plaatsen...

Suc6 met het formulier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan