Database, script en cronjob maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kreeg net mail met de volgende tekst.

"Volgens mij zijn we hier al een paar keer doorheen gegaan. Laat diegene die jou helpt ons maar bellen dan help ik hem op weg".

Ik heb terug geschreven dat dat niet gaat lukken. Dat ze mij wel op weg kunnen helpen door goede documentatie te leveren.
 
Dan bestaat carousel_log.txt waarschijnlijk niet.
 
Uploaden, naar de plek waar hij hoort.
 
Dat is ook naar de public_html map?

Ik heb echt het idee dat ik alles naar de verkeerde map aan het uploaden ben.

Moet het niet in de map waar ook het theme staat? Of is public_html map wel oké.
 
De html_public is de publieke map voor de buitenwereld. Volgens mij is dit niet een specifieke WordPress-addon, dus je kan het gewoon in de public_html map zetten, of voor het gemak daar in een nieuwe map.
 
Oké, succes :)
 
Ben net terug en vind in mijn mail het volgende:

Als je de .php bekijkt, dan wil deze straks plaatjes tonen en hij wil graag de xml directory includen.

Je moet dus alles even uploaden, en vervolgens de juiste waarden zoals mijn printje even in jou db zetten.

Hierna moet je jou database inlog gegevens updaten in de .php.

Kan je mij stap voor stap nu aangeven wat ik moet doen?
 
Alles uploaden, en de database gegevens aanpassen in het php-script.
 
Alle mappen en files uploaden naar public_html

dan in het php script db gegevens veranderen, heb alleen geen idee welke dat zijn.
 
Draai je het script online, of gebruik je alleen maar een lokale webserver op je comptuer?
 
can't open file

zie screenshot dat ik de files en mappen heb geupload.

5.jpg

Draai je het script online, of gebruik je alleen maar een lokale webserver op je comptuer?

Ik doe dus http://trudyhekkert.nl/carouselagent_Trudy.php in de browser.
Haar website draait bij een hosting.

Heb nog niet het php bestand veranderd, want ik kan er niet zo wijs uit worden wat ik nu moet veranderen.
 
Oké, ik stop ermee.
Ik krijg niets voor elkaar, weet niet wat ik moet doen, ondanks jouw geduld en uitleg. Daarvoor hartelijke dank!! Het ligt echt aan mij.

Ik zal Trudy mailen dat het gewoon niet gaat.
Verdorie, ben de hele dag (en vorige week vrijdag al) bezig met die ongein. Dat bedrijf wat lekker helpt, maar niet heus.

Jij die je best doet, maar ik zie het niet, ik weet het niet en ik ben geen programmeur.

Anders moet ze de wachtwoorden en dergelijke maar aan dat bedrijf geven, dan mogen die het lekker zelf doen.
Ik ben er echt (even) klaar mee. Ik raak er gefrustreerd van.
 
Probleem lijkt mij dat het .txt bestand niet beschrijfbaar is omdat er geen 755 of 777 rechten aan hangen. Dat kan je in de FileManager van DirectAdmin doen.
 
Ik weet hoe dat werkt met de rechten (ik weet nog wel wat hoor! ;) )

rechten 755 kan ik proberen, 777 is voor iedereen toegankelijk. Geen enkele map/file staat hier op 777.

Ik wil dit nog wel proberen, maar feit blijft dat wat ik daarna nog moet doen (die database moet veranderen en dat php bestand), ik mij daar niet aan waag. Gewoon omdat ik het niet zie, ik weet niet wat ik moet doen.

Edit: op 755 en 777 gezet.
Beide geeft can't open file.
 
Laatst bewerkt:
Update:

Ik kreeg net een mail van de klant voor wie dit allemaal is, dat ze een rekening had gekregen voor dit script van 65 euro.
Ik vertelde haar dat als ik haar was dat ik het niet zou betalen eer het werkend zou zijn.
En dat ik er van baal dat ik het niet voor elkaar krijg met alle hulp van hier waar ik zo blij mee ben. Ik heb het idee dat ik gefaald heb.
Toen schreef ze dit terug:

Ik neem het jou niet kwalijk er is niks aan te doen, je hebt moeite genoeg gedaan. Heb ze al gebeld en het is nog even afwachten tot donderdag over het uitsluitsel. Edwin zei gisteren wel dat er ook nog een plugin kwam over een paar maand had het al met hem over gehad dat ik dan zo lang wil wachten en dan alsnog krijg ik de rekening. Ga nog wel met hun in onderhandeling.

Edwin is de man van dat bedrijf. Dit bedrijf krijgt nou niet de schoonheidsprijs voor klantvriendelijkheid. Ik zou dit bedrijf dus nergens bij niemand aanbevelen.
Ik hoop dat ze die rekening niet hoeft te betalen.
 
Ik vind het script wat hun leveren zelf ook eigenlijk verre van netjes, als ik eerlijk mag zijn.
Een beetje een allegaartje om zo maar te noemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan