• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opsomming met verdeling waarde in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
231
Hallo,

Ik probeer een prijslijst te maken met verschillende producten en tarieven.

Nu wil ik in een bepaald cel een opsomming van alle bedragen welke ingevuld zijn te maken. Hierbij moet er gekeken worden naar de btw tarief welke ingevuld is.

Met andere worden, (neem het bijgevoegde bestand als voorbeeld)

In kolom D worden de bedragen ex btw ingevuld
In kolom E wordt de btw code (21 of 6) ingevuld
In kolom F wordt het btw bedrag vermeld
en in kolom G wordt het totaal bedrag vermeld.

Nu wil ik graag in cel D3 een formule zetten om de totaal bedrag van alle ingevulde bedragen in kolom D op te sommen, maar ik wil dat hier alleen naar de bedragen met code 21 gekeken wordt.
Hetzelfde wil ik in cel D4 een opsomming van alle bedragen in kolom D met een btw code 6 hebben.

Is dit te doen met verticaal zoeken? of welke formule kan ik hier het beste gebruiken?

Alvast super bedankt voor jullie hulp.
Bekijk bijlage Bestand vooreeld.xls
 
Bedankt voor het aanwijzen in de goede richting

Helaas heeft deze formule niet gewerkt (zal het doordat ik een Engelse versie heb van Excel?)

Ik had de fout waarde "naam" retour gekregen.

Maar het heeft me in ieder geval een richting gegeven in welke formule moet ik het zoeken en wat voor mij heeft gewerkt is:

=SUMIF(E11:E14;21;D11:D14)

E11:E14 = de kolom waar de btw code staat, naar deze waarde moest gekeken worden

21 = is de waarde die in kolom E staat en waarnaar gekeken wordt

D11:D14 = is de kolom met waarden die opgesomd moeten worden mits in kolom E de waarde 21 staat.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan