Antivirus programma verlopen en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarissaPower13

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2016
Berichten
12
mijn anti virus programma is verlopen en ik krijg hier ook steeds een melding van als ik mijn laptop opstart. nu is de vraag: wat moet ik nu doen? :confused:

zoals ik al zei is mijn programma verlopen ( hoe die heet weet ik niet meer * dat is best slecht ik weet het :eek:) ik krijg steeds een melding bij het opstarten die klik ik weg want ik dacht dat het fake was ( fake =nep) nu twijfel ik.


ik wil jullie vragen of jullie een legale Antivirus programma weten dat zelf geen virus is natuurlijk duhh :d die gratis is en niet veel geheugen in neemt
ik weet dat ik veel vraag maar dit zijn mijn eisen.


hier krijg je ze nog even op een rijtje:

1. het moet gratis zijn
2. niet veel geheugen innemen
3. legaal
4. het moet niet zelf een virus zijn

liefs MarissaPower13
( ohw ja ik ben 13 dus niet van die volwassene praat want daar snap ik gwn niks van thx bye :thumb:)
 
Hoi,

Deze vraag even naar de antivirussectie verplaatst hoort daar even beter thuis als bij geheugen succes met je vraag
 
Welkom op helpmij.nl :thumb:
Het lijkt mij verstandig om eerst dit probleem aan te pakken, als het om dezelfde laptop gaat.
 
Er is natuurlijk niets te verlengen als je niet eerst weet wat het is.
Draai daarom het programma AutoRuns (dit hoef je niet te installeren) en krijg een lijst van wat er op de computer opstart. Het is de achtste download op die pagina. Zo weet je al snel of er een opdringerig programma draait wat alleen maar iets probeert te verkopen.

Je kan ook kijken bij Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Daar kan je alles wat geïnstalleerd is weer de-installeren, dus misschien staat het door jou gebruikte anti-virus programma wel gewoon in deze lijst genoemd of je kijkt bij Start > Alle programma's.

Ook ik raad jou Avast! aan om te gebruiken want Avira geeft iedere keer pop-up reclame en AVG kan op de achtergrond heel druk gaan scannen waardoor een laptop voor geen meter meer loopt.

Af en toe kan je zelf een scan doen met MBAM en Superantispyware en Spybot tegen slechte programma's, "malware" dus. Malware en spyware is nog wat anders dan virussen.

Veel hinder komt van stiekem geïnstalleerde software zoals reclames, zoekbalken, update zoekers en zoek hulpen. Bekijk daarom af en toe wat het hier boven genoemde AutoRuns aan op te starten programma's kan vinden. De resultaten staan in categorieën. Je kan een onbekende naam opzoeken met Google. Dit is wel wat werk maar zelf controleren van wat er op de computer opstart geeft het beste resultaat tegen hinder en bedreigingen. Misschien kan je de eerste keer notities maken van wat de namen in de lijst betekenen, als dat er niet meteen duidelijk uit blijkt.

Controleer of je een systeem herstelpunt van Windows hebt, voor dat je een antivirus programma installeert. Kijk na het installeren of alles nog goed snel werkt en of je nog even gemakkelijk video's op Internet kijken kan. Systeemherstel vindt je, bij Vista, hier: Start > Alle programma's > Bureau accessoires > de map Systeemwerkset > Systeemherstel.

Niets helpt je tegen een verkeerde klik die de computer overneemt. Ga daarom niet naar sites met een slechte reputatie en zorg er met filteren voor dat ongewenste e-mails zoveel mogelijk in het Spam vakje terecht komen. Daar kan je links namelijk niet aanklikken en tonen zich afbeeldingen ook niet, zodat niemand kan weten dat je deze e-mail opent. Kijk maar in het e-mail programma bij Instellingen en Filters instellen.

Op Internet kan je HIER, bij VirusTotal, uitzoeken of een onbekende pagina veilig te bezoeken is. Je moet dan in plaats van Bestand URL selecteren.

Tegen advertenties zou ik Adblock Plus in de browser (het Internet programma dus) installeren als add-on. De servers waar advertenties vandaan komen staan verzameld in zogeheten filterabonnementen, waarvan je er dan één of twee voor deze regio selecteert. Als je op het icoontje, op de werkbalk, klikt dan kan je snel een sympathieke site, zonder opdringerige reclame, uitzonderen zoals natuurlijk Helpmij.nl.

Zorg verder altijd voor voldoende backups (denk ook aan bladwijzers/favorieten) en verander af en toe belangrijke wachtwoorden. Dat zijn afdoende maatregelen voor wanneer de computer toch wordt overgenomen. Suc6 dus.
 
gelukt?

Hoi Marissa,
ben je er al uit gekomen...er komen geen reacties meer...
zo niet, laat weten hoe het oude programma heet anders kunnen we niet adviseren hoe je het weg moet halen.
Scrapheap geeft al aan welke goeie gratis virusscanners er zijn.
Als het probleem opgelost is geef dat dan even aan - sxxs
 
dank jullie wel allemaal, ik denk dat het gaat om: Ziggo Beveiliging.
Adblock heb ik al een lange tijd, het is inderdaad een aanrader.
Dank jullie nogmaals voor alle antwoorden ;)
Xx MarissaPower13
 
@Marissa, heb je deze melding met je ouders besproken? Ik neem aan dat jullie TV / internet van Ziggo hebben en daaraan gekoppeld de Ziggo beveiligingssoftware?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan