vervang keycode 13 voor keycode 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil je wel bedanken voor je genomen moeite. Ik heb in ieder geval de enter key kunnen uitschakelen wat al heel prettig is. Nogmaals Thx
 
Per mail wordt mij gevraagd of het topic is opgelost. Zo nee dien ik het in het topic aan te geven.

Bij deze

Nog niet helemaal opgelost.
Het uitschakelen van de enter key werkt, maar er volgt nog geen spatie achter bij indrukken enter key.
 
Hoi Senatorman,

ik herlas even de voorgaande berichten en toen viel me op dat je in de laatste post waarin je een stukje code had opgenomen: 'ik gebruik nu... enz...' code gebruikte die ik al had verbeterd. De regel met de pijl ervoor, daar gaat het om. Probeer het nog eens met precies de code zoals die hier staat (maar wel nadat je de pijl hebt verwijderd uiteraard:)).

[js]
function stopRKey(evt) {
var evt = (evt) ? evt : ((event) ? event : null);
var node = (evt.target) ? evt.target : ((evt.srcElement) ? evt.srcElement : null);
if ((evt.keyCode == 13) && (node.type=="text")) {
var obj = document.getElementById("input_id_0_suggestor_007");
--> if(document.activeElement == obj) {
obj.value += ' ';
}
return false;
}

document.onkeypress = stopRKey
[/js]

Laat even weten of het is gelukt.

Vriendelijke groet,

Arjan
 
Erg jammer, maar helaas. Het resulteert in een normale Enter.

Wel krijg ik nu op regel 1 een rood kruis met een melding.

zie afbeelding
JS-co.jpg
 
Laatst bewerkt:
oeps, foutje

[js]
function stopRKey(evt) {
var evt = (evt) ? evt : ((event) ? event : null);
var node = (evt.target) ? evt.target : ((evt.srcElement) ? evt.srcElement : null);
if ((evt.keyCode == 13) && (node.type=="text")) {
var obj = document.getElementById("input_id_0_suggestor_007");
if(document.activeElement == obj) {
obj.value += ' ';
}
}
return false;
}

document.onkeypress = stopRKey
[/js]

En er wordt alleen een spatie toegevoegd op het moment dat de zoekbox de focus heeft d.w.z. als er daadwerkelijk gezocht wordt.
Hoop dat het nu werkt.
 
De enter werkt nu perfect als spatie. Alleen kan ik geen enkel ander teken/letter invoeren. Het zoekveld blijft dus leeg
 
Tsja, dat krijg je ervan als je niet eerst even test... Nu wel getest. Zo werkt 'ie bij mij prima.

[js]
function stopRKey(evt) {
var evt = (evt) ? evt : ((event) ? event : null);
var node = (evt.target) ? evt.target : ((evt.srcElement) ? evt.srcElement : null);
if ((evt.keyCode == 13) && (node.type=="text")) {
var obj = document.getElementById("input_id_0_suggestor_007");
if(document.activeElement == obj) {
obj.value += ' ';
}
return false;
}
}

document.onkeypress = stopRKey;
[/js]

Vriendelijke groet,

Arjan.
 
Ja! het werkt. Helemaal super. Ik snap geen snars van die code maar ben je erg dankbaar :thumb:

Nu werkt het zoals ik het wilde. Bedankt
 
Heb e.a. even uitgebreid getest, maar het werkt toch niet zoals ik had gehoopt.
Het lijkt alsof de spatiekey toch anders registreert dan de enterkey

Hierbij mijn uitleg.

Als je in het zoekveld een woord ingeeft bijv "samsung" dan volgen er direct zoekresultaten. Als je dan een echte spatie geeft dan blijven de zoekresultaten staan. Maar geef je dan een spatie met de enterknop dan verdwijnen de resutlaten.

Bedoeling is dat de resultaten blijven staan als er op de enterkey wordt gedrukt.

Test het live op www.computer-connections.nl
 
Sorry, zie het nu pas dat je nog een bericht had gepost.
Dit komt waarschijnlijk doordat beide functies gebruik maken van de 'onkeypress'. De oplossing is denk ik om in de (bovenstaande) code een regel op te nemen die een onkeypress voor de spatie genereert, maar ik weet zo snel niet hoe. Ik zoek wel even... of misschien weet een van de andere gebruikers dit wel uit het hoofd;)
 
Als je dat stuk code alleen gebruikt om de enter af te vangen zou ik alsnog gaan voor de String.fromCharCode.
Persoonlijk vind ik jQuery makkelijker (en sneller) voor dit soort dingen.
Code:
$('#input_id_0_suggestor_007').on('keydown', function(e) {
	if (e.keyCode == 13)
		$(this).val($(this).val() + String.fromCharCode(32));
})
 
Goed dat je me hier nog even mee wilt helpen. Echter begrijp ik niet hoe ik bovenstaande code moet verwerken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan