Samsung Kies 3 niet te downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
608
Ik probeer Kies 3 te downloaden om foto`s van de telefoon naar de PC te krijgen, maar er gebeurd niets, als ik op de downloadknop druk.
 
Even los van de vraag of je het programma wel / niet kunt downloaden: waarom hang je de telefoon niet gewoon middels usb aan je computer en gebruik je simpelweg de Windows verkenner om te kopiëren?
 
Tel daarbij op dat ik voor iemand hier in huis regelmatig gebruik heb 'mogen' maken van Kies. Wat een rampsoftware; de ene keer doet 't wat het moet doen, een volgende keer gaat de tool hangen en weer een volgende keer, bij een terugzetactie, blijkt dat niet alles, of niet alles goed wordt teruggezet.

Ik heb het al vaker 'geroepen': Samsung maakt over het algemeen prachtige hardware, maar hun software boys and girls, missen vaak de laatste paar tien(tallen) procenten fiinesses om de boel soepel / probleemloos te laten werken. Dat geldt (zo moet ik helaas uit eigen ervaring constateren) voor meerdere 'devices': telefoons, tablets en televisies. Waarom ik dan toch Samsung blijf kopen? Omdat ik de hardware zo goed vind én omdat er talloze andere wegen te bewandelen zijn om te streamen, te backuppen etc. etc. Daarvoor zit je niet 'vast' aan Samsung software ;)

@bmwpiet : vergeet dat Samsung Kies. Maak met de Windowsverkenner kopietjes van je belangrijke bestanden, (muziek, foto's etc. etc.) en sla je contactpersonen standaard op SD kaartje op (dat in de telefoon zit). Bij een algehele ramp, reset je het ding naar de fabriekswaarden, zet via Windows je bestanden terug en je contacten was je toch al niet kwijt, want die stonden immers al op het SD kaartje. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een zelfde ervaring. Kies doet je computer geen goed. Gewoon via USB je bestanden er van af halen. Op voorwaarde dat backup aan staat, kun je de foto's ook rechtstreeks op je computer openen/downloaden van uit je Google account.
 
Idd. en het enigste dat op 'onze' manier even een paar minuten kost, is na een terugzetactie naar fabrieksinstellingen, een aantal persoonlijke (telefoon / gebruikers-) instellingen handmatig opnieuw instellen. Ja, da's de enigste consequentie die even aandacht nodig heeft / tijd kost, maar valt verreweg te verkiezen boven het geneuzel van Kies.
 
Bedankt voor de reacties, dan laat ik dat Kies lekker zitten. Ik wist niet, dat het gewoon via verkenner kan.:cool::cool::thumb:
 
Heb je een Samsung account nodig voor deze dienst?

Voorlopig zou je WiFiDroid voor het overzetten kunnen gebruiken. Bestanden op Android beheren en kopiëren gaat daarmee super snel en betrouwbaar via WiFi. Je krijgt op de telefoon een adres te zien voor in de browser op de PC. Dat zijn twee verschillende dus die kan je in bladwijzers zetten. Via deze pagina heb je bestandsbeheer waarbij je ook bestanden kunt slepen, vanuit verkenner naar een deel van die pagina om ze op de telefoon of tablet te zetten.
 
Heb je een Samsung account nodig voor deze dienst?

Voorlopig zou je WiFiDroid voor het overzetten kunnen gebruiken. Bestanden op Android beheren en kopiëren gaat daarmee super snel en betrouwbaar via WiFi. Je krijgt op de telefoon een adres te zien voor in de browser op de PC. Dat zijn twee verschillende dus die kan je in bladwijzers zetten. Via deze pagina heb je bestandsbeheer waarbij je ook bestanden kunt slepen, vanuit verkenner naar een deel van die pagina om ze op de telefoon of tablet te zetten.
Het punt is, dat er opslagruimte te weinig is en er eerst iets vanaf moet. Zelfs Wifi droid pikt hij niet.:eek:
 
Kan je geen apps etc verplaatsen van je toestel naar je sd kaart, dan bespaar je iets ruimte op het toestel zelf.
 
Kan je geen apps etc verplaatsen van je toestel naar je sd kaart, dan bespaar je iets ruimte op het toestel zelf.
Dat doe ik zoveel mogelijk, heb ook drie Apps verwijderd, maar komt 200 Mb tekort voor het systeem. Terwijl het toestel pas een jaar oud is.
 
Fijn dat het is opgelost. Zoek in de Play Store naar "cleaner" en naar "duplicate file finder". Hiermee kan je lijsten krijgen van schijnbaar onnodige zaken als opgeslagen advertenties, herstelbestanden voor updates en meerdere malen voorkomende foto's of video. Wat ook wel eens wordt vergeten dat is dat er in een file manager zoals: ES File Explorer, bij gereedschappen ook een recycle bin getoond wordt. Deze kan zijn volgelopen met bestanden waarvan je dacht dat deze definitief gewist werden, dit is dus niet altijd zo. Succes
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat het is opgelost. Zoek in de Play Store naar "cleaner" en naar "duplicate file finder". Hiermee kan je lijsten krijgen van schijnbaar onnodige zaken als opgeslagen advertenties, herstelbestanden voor updates en meerdere malen voorkomende foto's of video. Wat ook wel eens wordt vergeten dat is dat er in een file manager zoals: ES File Explorer, bij gereedschappen ook een recycle bin getoond wordt. Deze kan zijn volgelopen met bestanden waarvan je dacht dat deze definitief gewist werden, dit is dus niet altijd zo. Succes
Ik heb AVG cleaner er op staan, op de telefoon, maar die vindt allerlei foto`s, waar niets mee is en zogenaamd slechte foto`s, waar ook niets mee is. Die worden zo klein weergegeven, dat controle lastig is.
Op de PC heb ik AVG virusscanner meteen verwijderd door allerlei rare schermen en heb er nu een andere scanner op staan.
Is er ook een CCleaner voor Kitkat? Die bevalt wel al langere tijd.
 
Mocht de telefoon zijn geroot dan weet ik niet wat je er op zou kunnen draaien.
Bij origineel staan de voor elke Android versie beschikbare en gecontroleerde app's in de Play Store, met beschrijving en gebruikers beoordelingen.
 
Het is opgelost. Ik kan nu met Verkenner in de telefoon kijken en dingen veranderen/kopieren/verplaatsen.
 
Het is opgelost. Ik kan nu met Verkenner in de telefoon kijken en dingen veranderen/kopieren/verplaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan