Windows OEM 32 bit kan HD niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
a. Ik begrijp goed dat je nu in Veilige modus Apparaatbeheer had gestart?
b. Welke keuze had je gemaakt voor Veilige modus? Veilige modus met netwerkondersteuning of Veilige modus?
c. Start -> Uitvoeren -> winver
geeft aan dat SP3 is geïnstalleerd. "Versie 5.1 (build xxxxx.xxxxx.xxxxx : Service Pack 3)" Klopt?
d. Is er iets misgegaan tijdens de installatie van Service Pack 3 of niet (daar meldde je niets over, dus vandaar deze vraag).
e. Welk type TP-Link USB wifi dongel heb je?
f. Ook al geprobeerd zonder de TP-Link dongel in de XP computer de XP computer in Normale modus te starten?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@gast0225: ??? Naar wie is die vraag gericht? En indien naar mij: Waarom deze toon?

Tijs.
 
Ja, er staat een geel uitroepteken in apparaat beheer, hardware die duidt op
de dongel (TP-Link) die op de PC is aangesloten.
VOOR de crash werkte dat allemaal uitstekend !
De vraag is aan TS op bovenstaand bericht (bericht 20)
De grap is / was dat bij het plaatsen van bericht 20 en de notificatie die ik van de Helpmij kreeg én het openen daarvan door mij, ik op dat bericht uitkwam en dat was tevens (zo zag ik later na jouw bericht) het einde van pagina 1. Ik heb jouw bericht (21) dus nooit gezien, vandaar ook mijn rechtstreekse reactie op dat bericht van TS en geen quote. :D

Maar, @Yari02 : nu we het toch over bericht 22 van mij hebben, waarom denk je dat ik dat zo verwoordde?

als ergens in apparaatbeheer een uitroepteken staat, dan is er een probleem met dat apparaat. Veelal is het stuurprogramma dan niet (goed) werkend. Dáar zal je dus actie op moeten ondernemen.

Daarnaast, jij spreekt in een iets eerder bericht over een crash en dat alles daarvoor goed werkte. Je hebt ons nooit verteld dat er een crash is geweest, laat staan dat we weten wat die crash precies inhield.........
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, crash.
XP was (sinds de instal in 2006) zo traag geworden (stroop werkte-liep sneller),
dat ik besloot XP opnieuw te installeren met de systeemherstelschijf.

Dat gaat op zich prima; winver geeft dan aan XP incl.SP2
TPlink installeren gaat dan goed (geen geel uitroepteken meer in apparaat beheer),
echter vanwege dat WPA-gedoe (wordt in XP-SP2 niet ondersteund) kom ik DAN niet op internet.
Het signaal is dan wel zeer goed, echter krijg ik de melding dat het certificaat niet kan worden gevonden.

En dan, als ik SP3 installeer (zonder foutmeldingen onderweg) en opnieuw de PC opstart,
kom ik in een loop terecht. De PC start op en komt niet verder dan het scherm waar je
kan ESC (bootvolgorde instellen), of F2 (setup) of F10 (herstel) ziet; vervolgens blijft
het systeem (De PC) blijft dit doen. Het enige wat kan is (Na intoetsen F8) in de veilige modus gaan
en via het eerder aangemaakte herstelpunt (na installXP-SP2) terug naar de SP2-situatie,
alwaar je dus NIET het internet op kan.
 
Wat weerhoudt je ervan om de WPA van je netwerk eerst (tijdelijk) naar WEP om te zetten, om vervolgens XP + SP2 erop te zetten? Dan moet je verbinding met het web kunnen maken. Vervolgens SP3 erop en tot slot de WEP weer veranderen naar WPA. (zie ook nog even bericht 6)
 
Code:
Wat weerhoudt je ervan om de WPA van je netwerk eerst (tijdelijk) naar WEP om te zetten, om vervolgens XP + SP2 erop te zetten? Dan moet je verbinding met het web kunnen maken. Vervolgens SP3 erop en tot slot de WEP weer veranderen naar WPA.

Hoe doe ik dit ?
 
Wie is je provider en welk modem / router heb je?

Als voorbeeldje, het configuratischerm van mijn KPN V9 doosje:

wpa wep.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziggo

Sitecom Wireless 300N XR Router WL-303

Als ik kijk op mijn laptop (werkt allemaal prima)
staat er bij beveiligingstype : WPA2-personal

en bij versleutelingstype : AES

(Naam netwerk als ook SSID is : Sitecom50D93A)
 
LOL, ik wilde even snel naar de handleiding bij Ziggo, maar dan willen ze een regio / adres van mij hebben voordat ik verder kan. Je zal dus even naar de website van Ziggo moeten gaan en daar kijken bij jouw modem / router hoe je dat precies doet. Ik neem echter aan dat je ook een boekwerkje van Ziggo hebt waarin het staat.
 
Zie ik iets over het hoofd... maar wat weerhoud je ervan om even... dit via een kabel aan te sluiten ...te doen.. je was al 10x klaar geweest als je het systeem even met dat kabeltje verbonden had..
Kan niet? Neen..... dit gaat lekker zeg... :eek:
 
Ziggo info ga ik verder kijken en . . . . . verder . . . .

Ja, ja, de hele zooi van de zolder (alles loskoppelen) en naar beneden
om even aan een kabel aan te sluiten. Dat is mijn laatste middel !

Jullie horen nog.
 
@andre@home : zo terug te lezen tot bericht 1 mis jij idd. niets. TS heeft het steeds over een dongel gehad en wij, of laat ik beter zeggen ik, heb geen seconde aan een LAN verbinding gedacht. : Da's wellicht een typische tunnelvisie die in een dergelijk wat langer topic ontstaat, want idd. even een bedraadde verbinding maken zou wel eens heel verhelderend kunnen werken............ :D
Aan de andere kant, even via een browsertje naar de modem / router gaan en de WPA naar WEP veranderen is ook niet zo'n hele toer, maar eerlijk is eerlijk, ik heb geen seconde een LAN verbinding overwogen. ;) :D

@Yari02 : ongevraagd mijn mening hieromtrent? Als het mijn machine was dan had ik dat er zéker voor over, al was het maar om mijn probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Encryptie130316.jpg

Wat moet ik hier wijzigen (tijdelijk)..........
Is dat dan het enige wat nodig is ?
Of moet ik dan ook 'WPA-Type' aanpassen en-of-ook 'vooraf gedeeld sleutel type' ?

PS : De encryptie staat dus op : WPA Pre Shared Key
 
Laatst bewerkt:
Ik heb (gedeeltelijk) antwoorden op mijn vragen:
a. SP3 installeert op zich goed, alleen is het daarna niet mogelijk om in "Normale mode" XP te starten. Wel is het mogelijk om in Veilige mode te komen, dan.
b. Veilige modus werkt na SP3 gewoon en winver zal (dan) opleveren dat SP3 succesvol geïnstalleerd is.

Te doen:
c. Er is blijkbaar niet getest om XP (mét SP3) zónder de USB dongel erin in "Normale mode" te starten.
d. Versie TP-link netwerkadapter hebben we nog steeds niet gekregen
e. Toevoeging: Verwijder de TP-link software in Veilige modus van XP (mét SP3) via Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl
f. Toevoeging: Waar heb je SP3 vandaan gehaald?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Te doen:
c. Er is blijkbaar niet getest om XP (mét SP3) zónder de USB dongel erin in "Normale mode" te starten.
d. Versie TP-link netwerkadapter hebben we nog steeds niet gekregen
e. Toevoeging: Verwijder de TP-link software in Veilige modus van XP (mét SP3) via Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl
f. Toevoeging: Waar heb je SP3 vandaan gehaald?

c. Ga ik doen
d. TP-Link versie is : TL - WN 822N
e. Ga ik doen
f. Hier vandaan : Tijd geleden alweer : Volgens mij van http://tweakers.net/downloads/17675/microsoft-windows-xp-service-pack-3.html
 
Aha.. Je had SP3 toevallig nog "op de plank liggen", dus het bestand WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe

M.b.t. Wifi dongel: deze dus, maar daar zijn 3 (hardware-)versies van: de V1, de V2 en de V3.
Welke hardware-versie heb jij? (zal wel op de verpakking staan of op een sticker op het apparaat).

Tijs.
 
Klopt : WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe

En van de TP-Link : TL - WN 822N = V1 (ik neem aan dat hier versie bedoeld wordt ?)
 
Inderdaad. Daar hoort deze driver-software bij, zoals die te downloaden is op de TP-link site (uitgebracht: 29-06-2010, versie: 3.0.0.165).
Die software zou ook helemaal 'goed' moeten zijn, want WHQL gecertificeerd.
Het is bovendien (relatief) recente driver-software, omdat de Atheros driversoftware (onder de motorkap is het een Atheros apparaat) als laatste versie (voor XP) 3.0.0.168 heeft.

Maarre... Ik had graag ook de resultaten van de andere genoemden Te doen-zaken vernomen...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Om WPA pre-shared key met WPA2(AES) ondersteund te krijgen
zou je een WPA-patch (onder SP2) moeten hebben (of anders SP3).
Zie : http://www.megaleecher.net/taxonomy/term/13422#axzz42ojo08UL
Het bestand WindowsXP-KB917021-v3-x86-ENU.exe is niet te downloaden;
deze patch zou in Windows XP-SP2 WPA moeten ondersteunen.

NB1 : Na installatie SP3 (TP-Link afgekoppeld/uitgezet) en absoluut zonder foutmeldingen
kom ik nog altijd alleen via de veilige modus in Windows-SP3.
Ook het verwijderen van de TP-link software in Veilige modus van XP (mét SP3)
via Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl heb ik gedaan. Situatie blijft hetzelfde; SP3 start alleen op via veilige modus !

NB2 : De XP-SP3 versie is : 5.1 (build 2600.XPSP.080413-2111:Servicepack 3)

NB3 : Overigens is op #34 nog niet gereageerd door gast0225 !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan