Windows OEM 32 bit kan HD niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie je posting zojuist pas (het forum stuurde geen notificatie :(). Misschien ook de reden waarom gast0225 (nog) niet reageerde.

Goed, je blijft problemen houden met "Normale mode" indien SP3 geïnstalleerd is. Kijk eens goed rond of je nog meer kunt verwijderen in appwiz.cpl , vooral driver-software. Dat dan mogelijk de weergave, apparaatondersteuning etc. niet 100% is kun je later nog oplossen, maar hoofdprioriteit moet zijn dat je (mét SP3) in Normale mode terecht kunt.
Ook kun je het zo proberen dat je teruggaat naar SP2, dan alle (driver-)software deïnstalleert en dan SP3 weer opnieuw installeert.

Nog een optie is om (in Veilige modus van SP3) in msconfig.exe in tabblad Opstarten alles uit te schakelen (is een knop voor, lekker makkelijk) en dan de pc opnieuw opstarten. Werkt het dan wel in Normale mode, dan selectief zaken weer aanvinken en weer opstarten etc. net zolang totdat je 'de schuldige' gevonden hebt (die dan weer uitvinken, natuurlijk).

Tijs.
 
Dat met msconfig.exe lijkt mij een goed idee, ga ik doen.
Uiteraard laat ik dat weten. Ik post dat morgen (de 15e maart dus)

Dit heeft NIETS opgeleverd, WinXp SP3 blijft alleen starten in veilige modus.

Nu ga ik SP3 er weel afhalen. Dan het idee van gast0225 :
"Wat weerhoudt je ervan om de WPA van je netwerk eerst (tijdelijk) naar WEP om te zetten, om vervolgens XP + SP2 erop te zetten? Dan moet je verbinding met het web kunnen maken. Vervolgens SP3 erop en tot slot de WEP weer veranderen naar WPA."

Het enige is daarbij het volgende.
Als ik WEP instel in en klik op toepassen, vraagt het programma van de Sitecom Wireless 300N XR Router WL-303
om een encryption Key (ofwel, dat invoerveld kan niet leeg zijn); zie de afbeelding !300N Router instellen op WEP-Encryption Key.jpg
Overigens welk sleutelveld; er zijn er 4 om eventueel een waarde op te geven (of . . . . welke van de 4 ?)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie m.b.t. tot WEP en encryption Key NIETS (zero) op de router.
 
Op elke modem / router die je van je provider hebt gekregen zit een sticker met daarop de encryptiesleutel.
 
De Motorolamodem van Ziggo is geen WiFi-router. Die is voor internetverbinding.
Aan dit modem heb ik dan wel mijn zelf gekochte router van Sitecom Wireless 300N XR Router WL-303 gekoppeld.
 
Ja, maar het gaat natuurlijk om het modem waarp het internetsignaal binnenkomt, daarop staat de sleutel.
 
Het is een Motorola modem, type SBV 512 IE
Daar zit een sticker onder, inderdaad; maar niet de info die ik zoek. Geen encryptiesleutel !
Er staat een P/N nummer; een customer S/N, vervolgens een S/N, een HFC MAC ID een USB CPE MAC ID
en een MTA MAC ID
 
Na een hard reset.... dan staat het ww in de handleiding als het niet op de sticker staat..
Anders: we zijn op pagina 3 beland.... dat ...kabeltje aansluiten was inmiddels wel veel sneller geweest....
 
Oke, kabeltje en afsluiten maar. Bedankt voor alle reacties.
 
Of nog heel even snel die handleiding opzoeken... ;)
Dan kan het kabeltje alsnog. :cool:
 
Hallo daar. Ik heb met de beveiliging op WEP (encryptiesleutel, ASCII 5 karakters)
onder WinXP - SP2 een verbinding kunnen maken.
Mijn USB-Dongel geeft aan verbonden en uitstekend signaal.
Maar het vreemde is, ik kom alleen op MSN-website en die van Ebay.
Ook op de windowsupdate pagina kom ik niet.
Kortom, ik heb dus deels internet ! ! !
 
Dat lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk. als je verbinding hebt met het w w w dan héb je het.
 
Ik blijf erbij dat de inspanningen gericht moeten zijn op sp3 installatie en dat het daarna in Normale modus werkt.

WEP is geen veilige verbinding.

Tijs.
 
Oké, WEP is minder veilig. Maar het gaat er even om, dat ik behalve MSN-website en die van Ebay
het verdere internet niet op kan. Dat is toch bijzonder vreemd ! Zelfs Google.nl of startnederland.nl kan ik niet bereiken.
En, nogmaals, de USB-Dongel geeft aan verbonden te zijn en met een uitstekend signaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan