ethernet en wifi stuk helpt een usb ethernet dan nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gustavvraag

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Berichten
137
Hoi iedereen ik heb een laptop waarvan op een 1 of andere manier de ethernet én de wifi stuk zijn. Kan ik weer internet krijgen door er een usb ethernet verloopstuk op aan te sluiten of heeft dat geen zin?

alvast bedankt, gustav
 
Hoe bedoel je stuk ?
Wat is er dan ? Beetje weinig info helaas.
 
Start eens vanaf een live Cd of usb en kijk eens of het dan werkt.
 
als ik er een ethernet kabel in doe gaat ie eerst even scannen en dan komt er weer een uitroepteken. Met de wifi signaleert hij gewoon geen netwerken. Ik heb hem al eens opgestart met ubuntu die volgens mij vrij universeel is met drivers maar helaas ook ubuntu geeft aan geen internet te hebben
 
Probeer eens een vd Windows live, als iso op usb zetten met Rufus. Er zijn er een aantal, win7 win8 en win10.
Met iso's is dat zo getest. Als die ook geen kaart aangeven....
Heb zelf goede ervaringen met die versies, maar soms moet je er meerdere proberen, niet alle kaarten worden bij elke versie ondersteund.
Voorbeeld, maar via het menu zijn er meer.
http://windowsmatters.com/2015/08/16/windows-10-x64-pe-with-all-x64-apps/
 
Heb jij deze test in 6 minuten gedaan... een paar GB downloaden, iso op usb zetten, pc opstarten vanaf usb..
Dat zou heel knap zijn, maar dat ga je niet in deze 6 min redden... :eek:

Had je het al wel gedaan... dan was het wel heel veel netter geweest om ons te informeren... ipv ons naar opties te laten zoeken / ze op te schrijven... in die tijd had ik ook iemand anders kunnen helpen....
 
Eeehh, André, download is exact 845 Mb en geen Gb's :p....loopt hier in iets meer als 1 minuut binnen maar met Rufus een stickje maken en dan nog testen binnen 6 min. is wel ver gezocht inderdaad...
Beetje jammer dat er maar mondjesmaat verteld wordt wat er reeds ondernomen is.:rolleyes:
 
Beetje jammer dat er maar mondjesmaat verteld wordt wat er reeds ondernomen is.:rolleyes:
Gaat inderdaad vooral daarom... maar ik zou zelf niet meteen met 6 minuten weer klaar staan om te posten... En zoals voorgesteld was zou ik dan zowel de Win10, Win8 en Win7 versies (*) eerst proberen... want ik weet uit eigen ervaring dat de diverse versies niet dezelfde mate van herkenning van kaarten hebben. (een ervan herkent zelf mijn wifi out of de box)... en als je gevraagd wordt om dit allemaal te doen.. dat ga je niet in 6 min redden.... Zeker het overgrote gedeelte v/d topic starter hier niet.

*: en dan zijn het meerdere GB's....
 
Laatst bewerkt:
Simpel? Configuratiescherm, apparaatbeheer, beide netwerkadapters verwijderen (niet de stuurprogramma's) en opnieuw opstarten. In 99% van de gevallen is het probleem opgelost, mits de oorzaak er van niet 'menselijk' was in de geest van : klooien met instellingen van Router / modem / Windows etc. etc. Wees blij dat ze beide niet meer werken, daardoor weet je (bijna) zeker dat het geen defect is, maar een probleem van 'buiten'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan