Temperatuur CPU en moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan98

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2014
Berichten
190
Tijdens het gamen (GTA 5) worden het moederbord en processor rond de 90 graden in mijn laptop (HP Envy 15-K046nd).
Is dit gevaarlijk? En zo ja, wat kan ik hieraan doen? (Behalve dan niet gamen op mijn laptop)
 
Voor een latop zijn temps tussen de 70 en 100 graden bij full gaming geen gekke waardes.

Als de machine idle temps heeft van 30 tot +/- 50 graden, dan is er helemaal 'niks mis' met de machine.
 
Laatst bewerkt:
Geen antwoord? Volgens mij is de zin:

Voor een latop zijn temps tussen de 70 en 100 graden bij full gaming geen gekke waardes.


een glashelder antwoord op je vraag dus en daarom behoeft je tweede vraag geen antwoord, want je hoeft niets te doen.

Beide vragen beantwoord........... ;)
 
Dus het is niet extreem gevaarlijk/slecht voor de componenten dat ze deze temperatuur bereiken?
 
Wil je dat ik het drie keer schrijf?

Daarnaast kan het geen kwaad om de onderzijde van een laptop één keer in de (?) maanden los te schroeven en de ventilator(s) van de grafische kaart en de processor met een wattenstokje stofvrij te maken, inclusief de rasteropeningen van de bodemplaat / achterzijde van de laptop zelf.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb (nog) geen externe koeler omdat ik toch van plan ben om binnenkort een ander systeem voor gamen aan te schaffen.
 
Kan ik van de interne koeler instellingen wijzigen zodat die eerder begint met koelen en zodat die harder/beter koelt? En weet iemand welke koeler er standaard in mijn laptop (HP Envy 15-K046nd) zit? (kan het niet vinden op google.
 
Maak de boel binnenin eerst eens stofvrij......

Je zoekt naar de verkeerde dingen.
 
Ik heb hem recentelijk nog open gemaakt om er een ssd in te zetten en toen was er geen stofje te bekennen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"Ik heb hem recentelijk nog open gemaakt om er een s.s.d. in te zetten en toen was er geen stofje te bekennen. "

Komt op zijn minst gezegd .... ongeloofwaardig over ... of ... je controleerd de verkeerde zaken ...

Kijk , of er stofophoping is , tussen de ventilator en de heatpiperadiator.

In een korrekt werkende laptop ... is er (logisch) altijd wel iets van stof aanwezig...

Zie :

https://www.youtube.com/watch?v=Q_Ipe3RBofQ

Geen flauw idee hoe oud deze laptop is ... hopelijk voor u , slepen deze te hoge t° nog niet te lang aan ...

De uiteindelijke levensduur van deze laptop zal u dit uiteraard ooit wel vertellen ...

Peter
 
De koelers uit de test van hardware.info ( zie link in voorgaand bericht) zijn bijna allemaal niet meer beschikbaar.(Omdat het een test uit 2009 is)
Heeft er hier iemand ervaring met deze externe koeler?
https://www.bol.com/nl/p/trust-azul-laptopstandaard-met-ventilator/9200000036298012/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=trust%20azu&originalSearchContext=media_all&originalSection=main#
Hoeveel graden lager wordt je cpu, gpu en moederbord ongeveer lager met zo een externe koeler?

Iemans antwoord op deze vraag??
 
Die specifieke koeler ken ik niet.
Maar zo goed als nog nooit iets kwalitatiefs van Trust gezien dus...

Blijft het trouwens een gegeven, dat het schoonmaken van de laptop, zoals al diverse keren gezegd, een veel betere, meer effectieve en goedkopere oplossing is
 
Die specifieke koeler ken ik niet.
Maar zo goed als nog nooit iets kwalitatiefs van Trust gezien dus...

Blijft het trouwens een gegeven, dat het schoonmaken van de laptop, zoals al diverse keren gezegd, een veel betere, meer effectieve en goedkopere oplossing is

Zoals ook al eerder aangegeven is de laptop schoon van binnen! Ik heb hem recentelijk nog opengemaakt en het stof verwijderd en ook heb ik toen een ssd erin gezet.
 
Zoiets had ik gelezen ja.

Maar over het algemeen zit de processor met de bijbehorende koeler op een andere plek dan de hdd/ssd.

Ik wilde gewoon even zeker weten of je inderdaad vooral de processorkoeler zelf en de bijbehorende ventilatie openingen schoon gemaakt hebt.
 
Ik moest de laptop helemaal openmaken om bij de plek van de ssd te kunnen. Dus toen heb ik gelijk alles schoongemaakt.
Heeft u ervaring met andere externe koelers?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan