Backupsoftware voor backup server 2012 naar (strato) cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Aangezien KPN backup Online niet lijkt te werken onder server 2012, wil ik kijken of ik het betaalbaar via Strato kan doen. Alleen leverde KPN eigen backupsoftware en Strato niet.

Heeft iemand misschien betaalbare/freeware tips welke backupsoftware ik kan gebruiken om 2-3 mappen beveiligd naar Strato te sturen?
Ik heb zelf nl nog niet veel ervaring met cloud-backups, behalve van KPN.
 
Je had wel iets meer mogen melden m.b.t. de online backup mogelijkheden van Strato.
Ik zie staan:
HiDrive is via een veelvoud aan toegangsmogelijkheden te gebruiken. Naast de apps voor mobiele toestellen en toegang via de browser, ondersteunen we de volgende protocollen: WebDAV, SMB, VPN, FTP, rsync en SSH.
SMB/CIFS: verbinden als netwerkschijf, ook beveiligd mogelijk via VPN
WebDAV (ook versleuteld): overal toegang via telefoon of tablet
rsync (ook versleuteld): uitgebreide synchronisatiemogelijkheden, bijvoorbeeld voor je NAS
FTP/FTPS: voor de snelle overdracht van grote hoeveelheden gegevens
API: met de REST-conforme API zijn geavanceerde toepassingen mogelijk

Simpelste lijk mij om rsync of ftps te gebruiken (al dan niet met externe software die je op je server installeert om dat mogelijk te maken). Bijv. RsyncForWindows (voor rsync) en WinSCP for Windows (voor ftps).
Overigens heb ik beiden niet zelf getest.
CIFS/SMB zou ook een optie zijn, maar daar wordt niet echt op ingegaan en lijkt mij het makkelijkst over een VPN, maar ook daar staat weinig/niets over.

Tijs.
 
Tijs,

Bedankt voor je reactie. Ik had idd wat meer info kunnen geven.:eek:
Las dit :
We no longer recommend that Windows users of our cloud storage platform use rsync.exe to send their backups to rsync.net.
cwRsync can be difficult to set up, and getting it to run unattended, under the correct Windows account, can be challenging.
Instead, we recommend either our free Windows Backup Agent or pay for a BackupAssist license with the rsync module.

Aangezien het om een relatief eenvoudige backup gaat van een paar mappen, ga ik denk ik eens kijken of ik het met Windows Backup Agent ga redden en of dat wel onder 2012 loopt.

In ieder geval alvast bedankt. :thumb:
.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan