xp laptop panda geeft aan virus opnieuw starten nu mist system32 hal dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

storm62

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Berichten
59
panda zag virus en gaf aan opnieuw opstarten
een trojan in pdf bestand die ik al jaren op laptop heb vreemd dus
maar na opnieuw opstarten zwart beeld met
beschadigt of niet vinden system32/hal.dll
wat nu?
 
Meestal is niet het bestand zoek, maar (zoals in de link van Alfred 2 al genoemd als oorzaak 3) dat boot.ini (verborgen bestand in de hoofdmap van C:)) ontbreekt of verminkt is geraakt.

Tijs.
 
Ik wil jou niet te weinig helpen. Een virus zal het pdf bestand hebben willen veranderen en heeft ook de computer zo ver veranderd dat deze niet meer wil opstarten. Je bent er dan nog niet, wanneer de computer wil opstarten. Het virus zal eerst weer van de harde schijf af moeten. Gebruik in de tussentijd niet de netwerkverbinding en begin, voor de zekerheid, met het instellen van andere wachtwoorden op accounts.

Hier is de opstartbare rescue disk van een virusscanner te downloaden: http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk
 
Lukt niet erg goed met de laptop
Had een windows cd erin maar bij R of opnieuw instaleren Geeft de aan Vrije schijven niet te vinden
Dus kom er niet verder mee :(
 
Dat kan kloppen als het een SATA harde schijf betreft. Je zult dan drivers voor je sata controller op het moederbord moeten integreren in een nieuw te maken/branden XP installatie-cd óf via floppy moeten na-laden (herhaaldelijk F6 tijdens het opstarten van de CD).

Alternatief kun je kijken of een gebrande (opstartbare) Hiren's boot cd je in staat stelt om bij je harde schijf te komen via het starten van Mini Windows XP in het opstartmenu van die CD. Kan ook opstartbaar op USB stick gezet worden (moet die USB stick wel leeg zijn), zie deze link.

Als ik heel eerlijk mag zijn schat ik je computerkennis niet van superhoog niveau, dus mogelijk een goed plan om iemand die veel (en lange) computerervaring heeft erbij te halen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan