Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaco64

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2016
Berichten
53
Zou ik mijn pc die geen wifi kan ontvangen kunnen voorzien van internet via een internet kabel vanuit mijn laptop die wel wifi kan ontvangen
 
Dat kan op zich wel, maar waarom geen USB of PCI-e of PCI wifi adapter gekocht voor de pc? Kost tussen de 10 en 15 euro voor een simpele. Een USB variant kun je (later) dan ook bij andere computers/laptops inzetten als het maar tijdelijk is voor die pc.

Mocht je toch 'de moeilijke weg' willen volgen:
a. Het wifi netwerk mag niet een 192.168.0.x netwerk zijn.
b. Met een kruiskabel ("cross over cable") werkt het altijd, met een normale patchkabel ("straight through" netwerkkabel) hangt het ervan af of een van de twee verbonden Ethernet aansluitingen auto-sensing is wat dat betreft of niet.
c. De techniek wordt Internet Connection Sharing genoemd (ICS). Een uitleg staat hier voor Windows 7, maar de werking is eigenlijk voor alle Windows versies hetzelfde: Start ncpa.cpl , klik 1x op de draadloze netwerkverbinding, rechtsklik er dan op en kies voor Eigenschappen. Dan in tabblad Geavanceerd aangeven/aanvinken dat deze verbinding gedeeld moet worden (kies de LAN-verbinding in het vakje er onder). Daarna de LAN-verbinding vanaf de laptop doorverbinden met de computer met een netwerkkabel. Nogmaals: Het kan zijn dat je echt een kruiskabel nodig hebt.

Ik blijf erbij dat het mij veel zinvoller lijkt om een eigen Wifi adapter te kopen voor de computer. Dan hoeft ook die laptop niet aan te staan, hogere snelheid etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan