Safari laadt website niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wausch

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2009
Berichten
27
Beste Helpmij-ers

Ik zit met een uitdaging.

Ik heb nu ongeveer een maand of 2 een Macbook Pro (Retina 13"); 2,9 GHz intel core i5; 8 GB 1867 MHz DDR3.

Fijn apparaat enzo, allemaal prima.

De uitdaging zit 'm in het feit dat Safari met grote regelmaat een webpagina niet laadt. De "laadbalk" blijft op ongeveer een kwart hangen. De work around die ik nu gebruik is het uitschakelen van WiFi en dan direct WiFi weer inschakelen. Dit werkt redelijk goed maar is uiteraard geen structurele oplossing.

Ik heb internet van Ziggo met standaard Ubee (?) modem. Verder kan ik melden dat de internet snelheid verder uitstekend is wanneer de boel naar behoren werkt.

Het hierboven beschreven probleem doet zich met grote regelmaat voor, zeg 8 keer tijdens een paar uurtjes internetten. Ik kan geen patroon of regelmaat ontdekken.

Wie o wie kan me hiermee verder helpen? Het is best frustrerend om 8x per avond je WiFi uit- en in te schakelen om een eenvoudige website te laden.

Alvast hartelijk bedankt.

Mvg

Wouter
 
Probeer op dergelijke momenten eens de Ctrl+F5 toetscombinatie om de pagina in zijn geheel opnieuw te laten laden. Meer tips heb ik niet (heb geen Mac en gebruik ook geen Safari).

Tijs.
 
Hallo Tijs,

ctrl + F5 werkt (bij mij) niet op een macbook. De toetsencombinatie voor het verversen van een pagina is CMD+R.

Ik zal nog eens proberen of dit zin heeft maar helaas is dit nog niet echt de structurele oplossing waar ik naar zoek.

Toch bedankt ;)
 
Ik lees ergens dat (op MAC) CMD+Shift+R de toetscombinatie is om een reload van de pagina te realiseren in Safari (vergelijkbaar met Ctrl-F5 in Windows webbrowsers).
Probeer dat (dus) eens op zo'n moment.

Verder: Graag gedaan. Mogelijk komen anderen nog met een structureel advies.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen!

Verder ga ik nog hopen op de gouden tip :) voor een structurele oplossing. . . . . .

Nogmaals dank

Groet
 
Als Cmd+Shift+R niets doet, dan jouw eigen suggestie van Cmd+R gebruiken, want de berichtgeving is niet eenduidig, helaas. :D

Tijs.
 
Probeer het eerst ook eens met een andere browser.
Op die manier is vast te stellen of Safari de boosdoener is of je netwerk(verbinding)
 
Hoi mrmusic,

Het lijkt er sterk op dat mijn netwerkverbinding de boosdoener is. Ook op mijn iPhone heb ik laatste tijd last van een instabiele wifi verbinding. Het probleem lijkt dus niet gerelateerd te zijn aan safari. Voor de zekerheid installeer ik google chrome om hier even mee te testen.


Ik kan verder weinig vergelijkbare problemen vinden op zowel dit forum als via google. Ik zal toch niet de enige zijn dit deze problemen heeft?
Zou het zin hebben om naar een andere provider (en dus hopelijk andere hardware) te gaan?

Dank voor het meedenken.


[edit] het vreemde is dat wanneer ik wifi 1 seconde uitschakel (via macbook) en direct weer inschakel dat alles weer super snel werkt, tot er ineens weer een webpagina niet wordt geladen. Dan schakel ik wifi weer uit, en dus direct weer in het alles draait weer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan